Sprzedają się dobrze
Sprzedają się dobrze
Od 2000 r. w Europie Octavię RS kupiło już ponad 60 000 kierowców (z czego 70 proc. wybrało wersję kombi). Octavię scout w Europie kupiło dotychczas ponad 22 000 klientów.
Poza licznymi zmianami wzorniczymi oba auta oferują również nowe rozwiązania technologiczne, w tym m.in. czujnik jakości powietrza w systemie klimatyzacji oraz nowy system oświetlenia.
Jeszcze bardziej sportowa
W octavii RS zmieniono maskę oraz zaprojektowano nowe przednie reflektory, do których po raz pierwszy w tej wersji można dopasować światła ksenonowe połączone z systemem adaptacyjnego oświetlenia drogi. Poza szerszym i bardziej dynamicznym kształtem atrapy chłodnicy, nowy zderzak samochodu cechuje się dwoma kolejnymi innowacjami: światłami przeciwmgielnymi z funkcją Corner oraz diodami do jazdy dziennej.
Osłony zintegrowanych tylnych świateł zyskały atrakcyjniejszy wygląd, zastosowano także nowy kolor lakieru metalizowanego - Anthracite i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich Neptune.
Lepsze osiągi
Sportowe podwozie zostało obniżone do 127 mm a wagę auta zredukowano o 20 kg w wersji benzynowej oraz o 15 kg w wersji wysokoprężnej. Znacznie zmniejszony opór powietrza pozytywnie wpływa na ogólne osiągi samochodu. Wzrosła prędkość maksymalna, poprawiono również szybkość reakcji oraz przyspieszenie auta.
Zgodnie z normą EU 5 silniki stosowane w octavii RS to benzynowa jednostka napędowa 2,0 TSI/147 kW, zużywająca 7,5 l/100km i emitująca 175 g CO2/km, oraz jednostka wysokoprężna 2,0 TDI CR/125 kW (odpowiednio 5,7 l/100 km i 150 g/km). Oba silniki wyposażone są w sześciostopniową, dwusprzęgłową, ręczną skrzynię biegów typu DSG.
Zmiany także w scoucie
Także uterenowiona wersja octavii przeszła facelifting, który polegał m.in. na zmianie wzornictwa atrapy chłodnicy i udynamicznieniu przednich świateł. Dopasowany do reflektorów przeciwmgielnych z funkcją Corner masywny przedni zderzak podkreśla terenowy charakter auta, a dynamiczne elementy ochronne karoserii harmonizują z nowym lakierem metalizowanym w kolorze Rosso Brunello.
Dzięki 179 milimetrowej wysokości podwozia oraz jego skutecznemu zabezpieczeniu samochód ten został idealnie dostosowany do jazdy terenowej. Napęd 4x4 jest wyposażony w sprzęgło Haldex czwartej generacji, które potrafi przenieść aż do 85 proc. momentu obrotowego na pojedyncze koło.
Dwa silniki wysokiej mocy - benzynowy 1,8 TSI/118 kW (EU 5) i wysokoprężny 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4), w połączeniu z sześciostopniową mechaniczną skrzynią biegów, zapewniają znakomite osiągi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć
- Która się ubiera, a która "przebiera"? Projektant wziął pod lupę gwiazdy po 50-tce
- Iza Krzan pokazała się tak, jak stworzył ją Bóg. Na ten widok opadną wam szczęki