Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie MPK Rzeszów: Rozkład jazdy to fikcja

Bartosz Gubernat
Krzysztof Kapica
Autobusy MPK Rzeszów jeżdżą niepunktualnie. Pasażerowie mają dość tłumaczenia spóźnień korkami.

Osiedle Słocina po przyłączeniu do Rzeszowa szybko się rozrasta. Deweloperzy budują tu kolejne bloki, a znalezienie wolnej działki na budowę domu jest coraz trudniejsze. Efekt? Do miasta codziennie dojeżdża stąd tysiące osób, a wiele z nich korzysta z autobusów MPK.

Poza nowym taborem na Słocinie jakość komunikacji miejskiej oceniają jednak bardzo słabo.

- Problemem jest przede wszystkim punktualność. W godzinach szczytu szóstka jadąca od centrum na nasze osiedla do al. Rejtana dojeżdża spóźniona o ok. 10 minut, a zdarzały się sytuacje, gdy opóźnienie sięgało 20-25 minut. Prosiliśmy też o uruchomienie nowej, szybkiej linii z ul. Słocińskiej do centrum miasta i zwiększenie liczby kursów "6" i "36". Od złożenia ostatniego pisma w tym tygodniu mija miesiąc, ale Zarząd Transportu Miejskiego milczy - mówi Kinga Warchoł, szefowa rady osiedla Słocina.

Podobnie jest na osiedlach Franciszka Kotuli i Przybyszówka, które od strony ul. Bł. Karoliny są połączone z centrum liniami "2" i "10".

- Do częstotliwości kursów większych zastrzeżeń nie ma, bo w zasadzie co godzinę jedzie jakiś autobus. Ale godziny przyjazdu na przystanki w centrum to fikcja. I nie przyjmuję do wiadomości, że to przez korki w mieście. Linia "10" na przystanek przy ul. Mochnackiego 5-7 minut po czasie przyjeżdża nawet wieczornym kursem, który powinien odjeżdżać stąd o 21.33. Z kolei w niedzielę na przystanku przy ul. Langiewicza zamiast o 9.49 była o 9.55. Zdarzyło się już i tak, że na autobus czekałem 20 minut, po czym poszedłem pieszo i wtedy spóźniony o 20 minut mijał mnie 100 metrów dalej - opisuje pan Andrzej.

- Zwróćcie też uwagę na kulturę kierowców. Część z nich sprzedaje bilety z wielką łaską, a otwarcie przednich drzwi to dla nich zbyt trudne wyzwanie - denerwuje się czytelnik.

Nałożyliśmy karę na MPK

Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego przyznaje pasażerom rację.

- W odpowiedzi na kolejne skargi nałożyliśmy właśnie na MPK karę finansową i rozpoczęliśmy analizę czasu przejazdu autobusów. Nasz pracownik jeździ wszystkimi liniami i porównuje rzeczywisty czas jazdy z godzinami na rozkładzie. Na tej podstawie będziemy wprowadzać korekty - mówi szefowa ZTM.

Dodaje, że w ubiegłym tygodniu spotkała się z przedstawicielami MPK, które na zlecenie ZTM obsługuje miejskie linie.

- Zwróciliśmy uwagę na kulturę kierowców, którzy niestety są rozpuszczeni i mamy na nich sporo skarg - mówi Anna Kowalska.

Wniosek mieszkańców Słociny jest już rozpatrywany i ZTM zapowiada, że uwzględni część propozycji mieszkańców tego osiedla.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24