- Ankieterzy przez 5 dni zadawali pytania klientom urzędów. Przepytali 2220 osób – mówi Dariusz Tworzydło, pomysłodawca oceny. - Były pytania o podejście do klienta a także podatności urzędników na korupcję.
Najlepszy WUP
Patrząc na poziom kultury osobistej urzędników najmniej negatywnych ocen dostał Wojewódzki Urząd Pracy i Drugi Urząd Skarbowemu. WUP dostał też najwyższe noty, jeśli idzie o jakość obsługi klienta i kategorię „najlepiej informuje”.
- Niezadowoleni najbardziej narzekali na zbyt długi czas załatwiania spraw, skomplikowane przepisy, nieuprzejmość, niekompetencję i zbyt krótkie godziny pracy urzędów – czytamy w raporcie.
Mniej niż przed rokiem osób (ok. 4 proc.) przyznało, że dało upominek, kwiaty, czyli tzw. „wspomagacze” w szybszym załatwieniu sprawy.
Klienci najgorzej postrzegają urzędników ZUS. Choć zauważyli też poprawę ich pracy w porównaniu do ub. r.
ZUS był nie w humorze
- Okres badań od 9 do 13 lutego przypadł na najmniej korzystny dla nas czas – tłumaczy Małgorzata Bukała, rzecznik ZUS w Rzeszowie. – Przybyło nam wtedy klientów, więc liczyliśmy się z tym, że ocena może być niższa. Mimo to ocenieni zostaliśmy wysoko, bo powyżej czwórki.
Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze