Posłowie przychylni budowie kolejki nadziemnej w Rzeszowie [WIDEO]

#Bartosz Gubernat

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Lada dzień prace rozpocznie sejmowa komisja, która opracuje zmiany w ustawie o publicznym transporcie. Dzięki nim Rzeszów ma zbudować kolejkę nadziemną.

Delegacja z Rzeszowa w środę uczestniczyła w pracach sejmowych komisji infrastruktury i samorządowej. - Uczestniczyło w nich około 80 posłów. Jednym z tematów, jakie zostały poruszone był nasz plan budowy nadziemnej kolejki miejskiej. Dyskusję wywołał poseł Maciej Masłowski z Rzeszowa, który w Sejmie zawnioskował o zmianę przepisów, która umożliwi tę inwestycję - mówi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Na czym polega problem? W ustawie o publicznym transporcie zbiorowym ujęto pojazdy kołowe, a także szynowe, ale poruszające się na dwóch szynach. W tej sytuacji możliwe jest więc uzyskanie dotacji na budowę linii kolejowej, tramwajowej, metra czy zakup autobusów. Kolejka, jaką chce budować Rzeszów porusza się po jednej szynie, biegnącej nad ulicami.

- Od siedmiu lat prowadzimy w tej sprawie analizy i staramy się o zmianę przepisów. Prosiliśmy o pomoc wielu polityków, ale dopiero na wniosek posła Masłowskiego udało się zrobić milowy krok w kierunku realizacji tego projektu. Inni posłowie dużo nam w tej kwestii obiecywali, ale na tym się kończyło - mówi prezydent Ferenc.

Rzeszów walczy o nowoczesną kolejkę nadziemną [WIDEO, ZDJĘCIA]

Marek Ustrobiński, wiceprezydent miasta odpowiedzialny za inwestycje przekonuje, że pomysł został już wnikliwie przeanalizowany przez naukowców z politechnik: rzeszowskiej, warszawskiej i krakowskiej.

- Jednogłośnie polecają nam budowę kolejki, jako uzupełnienie transportu autobusowego. Miałaby ona jeździć w centrum, jako serce naszej komunikacji publicznej. To nowoczesny, cichy, bezemisyjny, punktualny, i szybki środek transportu, jakiego Rzeszów bardzo potrzebuje - zapewnia wiceprezydent Ustrobiński.

Pierwsza linia kolejki miałaby kursować pętlą od dworca PKP, przez aleję Rejtana, Powstańców Warszawy i Batalionów Chłopskich w kierunku ul. Krakowskiej. To około 7 km, które z czasem miasto chciałoby podwoić.

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nie dupkom
W dniu 26.02.2017 o 08:46, flaczorka z Kanalowy napisał:

Uny sie chcom pokazac co uny znaczo !Chco aby im czapkowac jak jado ulicami przez miasto.Taki sam pieerdollec jak u prezesa.A moze zaczno organizowac FESTYNY co miesiac od ogloszenia projektu ty ATOMOWY KOLEJKI.Mogo pod pomnikiem smolenskim zaczynac te tance rozancowe.TU NI MA NA CO CZEKAC !

Po co z siebie karykaturę robić ,wpierw trzeba nauczyć się gwary ,jak się zapomniało ?

f
flaczorka z Kanalowy
W dniu 25.02.2017 o 18:41, gostek napisał:

po kiego pchać się z uporem chorego maniaka w nierozwiązywalne problemy z kolejką nadziemną, sprawę załatwilby tylko tramwaj, cicho i eko, linie proste  W-Z, Krasne - Świlcza, i Płn- Płd. dworzec lotniczy - południowa granica miasta, ew. wewnętrzna linia okólna a wogóle uważam, że kolejka to jest tylko głupie pitolenie przez prezia i jego niewolników, bu ludzi podq*wiać.

Uny sie chcom pokazac co uny znaczo !

Chco aby im czapkowac jak jado ulicami przez miasto.

Taki sam pieerdollec jak u prezesa.

A moze zaczno organizowac FESTYNY co miesiac od ogloszenia projektu ty ATOMOWY KOLEJKI.

Mogo pod pomnikiem smolenskim zaczynac te tance rozancowe.

TU NI MA NA CO CZEKAC !

g
gostek

po kiego pchać się z uporem chorego maniaka w nierozwiązywalne problemy z kolejką nadziemną, sprawę załatwilby tylko tramwaj, cicho i eko, linie proste  W-Z, Krasne - Świlcza, i Płn- Płd. dworzec lotniczy - południowa granica miasta, ew. wewnętrzna linia okólna a wogóle uważam, że kolejka to jest tylko głupie pitolenie przez prezia i jego niewolników, bu ludzi podq*wiać.

b
blondynka

Ja to proponuję po tej proponowanej trasie puścić nową linię autobusową nr 60, żeby sprawdzić popyt na przejazdy, w tym policzyć pasażerów (ale nie dopisywać zer!) i zanieść to staremu do ratusza razem kolejką PIKolo, kompletem lizaków i czapką dyżurnego ruchu, tak?
A słuchajcie kiedy właściwie jest Judy Tadeusza (patron problemów beznadziejnych, tak?) Bo może właśnie wtedy by doń radni z życzeniami 100 lat w zdrowiu i w spokoju wstąpili, tak?

J
Jot-Em

Sprowadzcie sobie kolejke (monorail) z Disney World na Florydzie. Chca sie jej pozbyc bo jest zawodna i eksploatacja zbyt duzo kosztuje!

G
Gość
W dniu 24.02.2017 o 15:02, Olgierd napisał:

Sam cymbale jesteś bzdurą, do tego stopnia żal ci gębę ściska że miasto stawia na nowatorski pomysł.Szkoda naszych czyli kogo pieniędzy ? podatki są obowiązkowe nie chcesz płacić to pozostań na bezrobociu.W sydney i moskwie kolejka jednoszynowa była jedynie uzupełnieniem metra, pociągów, autobusów, tramwajów itd więc mogli z niej zrezygnować  w Rzeszowie z kolei będzie stanowiła integralną część komunikacji miejskiej na trasie gdzie jeździ"koło".Tramwaj to przeżytek jest głośny i  miejsca nie ma w tym mieście aby oddzielić pas , natomiast olsztyn kiedyś posiadał tramwaje.Zero wiedzy , piszesz chłopczyku żeby pisać ,żale wylewaj gdzie indziej, bo i tak monorail powstanie.

Sam cymbale jesteś bzdurą, do tego stopnia żal ci gębę ściska że miasto stawia na nowatorski pomysł.
Szkoda naszych czyli kogo pieniędzy ? podatki są obowiązkowe nie chcesz płacić to pozostań na bezrobociu.
W sydney i moskwie kolejka jednoszynowa była jedynie uzupełnieniem metra, pociągów, autobusów, tramwajów itd więc mogli z niej zrezygnować  w Rzeszowie z kolei będzie stanowiła integralną część komunikacji miejskiej na trasie gdzie jeździ"koło".
Tramwaj to przeżytek jest głośny i  miejsca nie ma w tym mieście aby oddzielić pas , natomiast olsztyn kiedyś posiadał tramwaje.
Zero wiedzy , piszesz chłopczyku żeby pisać ,żale wylewaj gdzie indziej, bo i tak monorail powstanie.

Znowu się naćpałeś i obrażasz ludzi .Dyskutujesz na poziomie swojego mentora Tadzia.Jak ci coś jak ijemu nie pasuje to tylko ch... ,ku....Możecie podac sobie ręce,Cham chamem po wieki wieków Amen.
b
bloger
W dniu 24.02.2017 o 15:41, Marecki napisał:

Kolejka taka działa w szwajcarii i cieszy się popularnością ,aby mogla zabrać większą ilość ludzi wystarczy dołożyć wagoniki. W Rzeszowie na tramwaj nie ma miejsca bo trzebabyłoby wydzielić jeden pas ruchu a gdzie przestanki , na zieleńcu ?? tramwaje są głośne i co jakiś czas trzeba wymieniać tory . To ma być coś takiego co zawsze dojedzie na czas omijając korki jako usprawnienie komunikacji ,a tramwaj niczym się od autobusu nie różni!!!

Marecki ty najdalej w Polsce byłeś chyba na pielgrzymce w Licheniu.Zobacz jak funkcjonują tramwaje w starym krakowie ,na waskich i krętych uliczkach.Ty  obawiasz się jazdy swoim rupieciem  i jak się zachowac ,gdyby położono torowiska.

Jak chcesz mieć kolejkę ,to kup sobie model PIKO,ułóż tory wokół stołu w pokoju gościnnym ,kup gwizdek ,czerwoną czapkę i baw się w zawiadowce stacji

G
Gość
W dniu 24.02.2017 o 15:51, Omieszek napisał:

hahaha wsioku zawisły szczekaj nadal a kolejka na przekór takim knurom jak ty powstanie. Dług rośnie wraz ze wzrostem budżetu , przyjrzyj się patologii lubelskiej ile tam mają długu - stan na dzień dzisiejszy według zegara zadłużenia wynosi 1mld 280mln

Ty knurem nawet nie jesteś zgrzybiały ipotencie i szczekasz bo nie masz żadnych racjonalnych argumentów.
G
Gość
W dniu 24.02.2017 o 13:57, stary (młodszy od Tadka) napisał:

Gdyby tak było, w największych miastach Polski byłyby takie kolejki a nie tramwaje.Koszt? Proszę bardzo: sprawdzony i pewny tramwaj ok. 400-500 mln zł sieć od podstaw, możliwości przewozowe sieci tramwajowej około 3-5 razy wyższe od autobusów (pojemność + wydzielone torowiska), możliwość rozbudowy sieci, wersje bez trakcji w śródmieściu (zasilane jak elektryczny autobus, ładowanie ma odcinkach z trakcją).Kolejka: koszt ok 1,5 - 2 mld zł, brak homologacji, zeszpecone estakadami miasto, potrzebuje więcej miejsca od tramwaju, możliwości przewozowe ok. 10 razy mniejsze niż autobus (tylko jedna zabierająca połowę stanu pasażerskiego autobusu kolejka może być w ruchu - autobusów na jednej linii może być nawet 5-10), słupy estakad przenoszą obciążenia statyczne i dynamiczne jak podpory mostu i też wymagają przekładek sieci jak tramwaj pod torowisko, a zabierają miejsce i są zagrożeniem dla kierowców (proponuję wycieczkę wzdłuż Rejtana i policzenie ściętych latarni na pasie dzielącym jezdnie). Resztę wad opisałem wcześniejReasumując trzykrotnie droższy od sprawdzonego tramwaju gadżet nieprzydatny i niepraktyczny, dlatego rzadko i tylko w wielkich miastach świata okazjonalnie stosowany. Zachwycać może tylko dzieci i ludzi kompletnie bez wyobraźni technicznej. Natomiast, za odpowiednio wysoką opłatą, każda Katedra Transportu jakiejkolwiek uczelni potwierdzi lub kategorycznie zaprzeczy, że takie rozwiązanie nadaje się do Rzeszowa.Strata czasu i podatniczych i unijnych pieniędzy rzucanych lekką ręką władzy na prawo i w lewo.Może foprowadzcie do ładu i efektywności najpierw idtniejącą komunikację miejską, niekoniecznie przez montaż podgrzewanych przystanków i zakup 10 elektrycznych autobusów za bagatela 25 mln zł, bo potrzeby są dużo bardziej prozaiczne.Miadru życzę władz Z WYOBRAŹNIĄ!

Tramwaj nie rozładuje korków w mieście , bardziej je stworzy bo trzeba będzie wydzielić oddzielny pas na tory . Dla ciebie kolejka  to strata czasu ale twoje zdanie sienie liczy , zakładam że wystarczyła by ci do szczęścia furmanka, a o pieniądze unijne się nie martw , jak jest możliwość pozyskania to miasto pozyska czy się komuś podoba czy nie. 

Co by się nie inwestowało w Rzeszowie to zawsze jakiś oszołom się znajdzie który z zazdrości będzie wypisywał jakieś wypociny które nie wpłyną i tak na realizacje tego i innych przedsięwzięć.

O
Omieszek
W dniu 24.02.2017 o 13:37, Adam napisał:

 

wieśniaczki z rzeszowa nawet nie wiedzą jak ich władze zadłużyły ich przeprzeprzepiekną dziurke :)

hahaha wsioku zawisły szczekaj nadal a kolejka na przekór takim knurom jak ty powstanie. Dług rośnie wraz ze wzrostem budżetu , przyjrzyj się patologii lubelskiej ile tam mają długu - stan na dzień dzisiejszy według zegara zadłużenia wynosi 1mld 280mln

M
Marecki
W dniu 24.02.2017 o 10:39, bloger napisał:

Musisz krótko mieszkać w mieście jako przyjezny z Pikutkowa albo Kurzych Górek.Nikt nie myśli o tramwaju w centrum ,w okolicach ratusza i przyleglych zabytkowych uliczek.Wokół miasta jest wiele osiedli ,ktore możnaby wzajemnie połaczyć szybkim ,tanim ,bezkolizyjnym i EKOLOGICZNYM transportem.Kolejka na jednej szynie nadaje sie do lunaparku,a nie w celu rozładowania korkow.Obecny burmistrz Rzeszowa z uporem maniaka forsuje budowę takiej kolejki jedynie dla wlasnej reklamy.Podstawowe pytania dotyczącej kolejki to:co ile minut bedzie jezdzić ,ile osób zabierze jeden sklad i najwazniejsza rzecz ,to jak wyglądac będzie sieć połaczeń

Kolejka taka działa w szwajcarii i cieszy się popularnością ,aby mogla zabrać większą ilość ludzi wystarczy dołożyć wagoniki. W Rzeszowie na tramwaj nie ma miejsca bo trzebabyłoby wydzielić jeden pas ruchu a gdzie przestanki , na zieleńcu ?? tramwaje są głośne i co jakiś czas trzeba wymieniać tory . To ma być coś takiego co zawsze dojedzie na czas omijając korki jako usprawnienie komunikacji ,a tramwaj niczym się od autobusu nie różni!!!

F
Filantrop
W dniu 24.02.2017 o 09:03, Gość napisał:

To dzięki Ferencowi miasto zablokowane i jeszcze te Bus-pasy ,ha ,ha

A po bus pasach samochodami jeździć nie można ?? Po co się kretynie wypowiadasz jak z Rzeszowa nie jesteś ,ja wiem że chciałbyś aby twoja nora w której mieszkasz rozwijała się chociaż w 30% tak jak Rzeszów ale złudne marzenia.

F
Filantrop
W dniu 24.02.2017 o 09:03, Gość napisał:

To dzięki Ferencowi miasto zablokowane i jeszcze te Bus-pasy ,ha ,ha

A po bus pasach samochodami jeździć nie można ?? Po co się kretynie wypowiadasz jak z Rzeszowa nie jesteś ,ja wiem że chciałbyś aby twoja nora w której mieszkasz rozwijała się chociaż w 30% tak jak Rzeszów ale złudne marzenia.

g
gość
W dniu 24.02.2017 o 10:21, arek napisał:

Miasto Rzeszów najpierw powinien dokończyć krąg obwodnicy wokół miasta.Pozaczynano i wybudowano odcinek ślepej drogi jak ten do Targowiska za środki unijne i od 2 lat nikt z tego odcinka nie korzysta.Ale może warto aby tym jak usprawnić ruch miejski wypowiedzieli się specjaliści i użytkownicy,taksówkarze i mieszkańcy Rzeszowa.Może warto wykorzystać istniejące tory w mieście i uruchomić składy jednoczłonowe elektryczne które mogą jeżdzić wahadłowo.Trzeba korzystać z doświadczeń innych miast a nie kombinować za publiczne pieniądze i wdrażać na siłę innowacji z których nikt prawie na świecie nie korzysta.A jak korzysta to w tylko celach rekraacyjno-turystycznych, gdzie są kolejki zawieszone na słupach jak w Barcelonie.To że powstanie komisja, to nie znaczy że od razu zostaną zmienione przepisy tylko dla Rzeszowa.

A obwodnica nie jest budowana , kolejny odcinek z targowiska również będzie po zrealizowaniu dokumentacji projektowej.Bądź na bieżąco z inwestycjami w mieście i ich niedalekimi planami a będziesz wiedział wszystko.

J
Jasiek Kolkon
W dniu 23.02.2017 o 20:00, MAX napisał:

KOLEJNY PORONIONY POMYSŁ, BOŻE SPUŚĆ ATOMÓWKĘ NA TEN CHORY UMYSŁOWO MOJRZESZÓW!

A co głąbie takie rzeczy to u was na wsi w bajkach się widziało,?? nie martw się ukraińcu za zgodą mieszkańców miasta będziesz mógł zobaczyć takie cudeńko na żywo.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3