Nowy most ma bezkolizyjnie przeprowadzić ruch samochodowy w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San. Szerokość koryta rzeki wynosi w tym miejscu 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o długości 142 m budowane będzie metodą nawisową.
Biegnący przez Podkarpacie odcinek drogi ekspresowej S19 na obiekcie będzie się składać z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m szerokości oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.
Dane techniczne mostu:
- Długość obiektu - 392,70 m
- Szerokość całkowita obiektu - 28,80 m
- Wysokość ustroju nośnego: - w przęsłach: 3,20 m; - nad podporami zalewowymi: 3,20 m; - nad podporami przęsła nurtowego: 7,10 m
Most powstaje w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem o długości ok. 9 km. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź S.A. Wartość całego kontraktu to ponad 280 mln zł, a termin zakończenia prac planowany jest na koniec 2021 roku.
Zobacz, jak szybko buduje się droga ekspresowa S19 na Podkar...
200zł mandatu za mruganie światłami