Obydwa modele, o nowatorskim wyglądzie i w odnowionej gamie wyposażenia i silników, zachowują niezmiennie swój urok, który zawsze stanowił synonim przyjemności jazdy w sportowej i eleganckiej postaci.
Wystarczy krótkie spojrzenie na linie zewnętrzną, aby odkryć nowe elementy estetyki samochodów. To przede wszystkim poważna i silnie zindywidualizowana cześć przednia, dająca wrażenie solidności i dynamiki, przechodząca perfekcyjnie w boczne słupki, wyznaczające tradycyjny znak ?V" pokrywy silnika: dwa zbiegające się przetłoczenia ograniczające i podkreślające wypukłość, pod która wyczuwa się obecność potężnego i zrywnego silnika.
Nowe alfa spider i alfa GTV, zachowują klinowatą linię, uwypukloną przez skrócony tył, podkreślający wyjątkową agresywność korpusu pojazdu. Podobnie zdecydowano nie zmieniać znacznego pochylenia przedniej szyby i wyraźnego przetłoczenia boku, nadającego modelom smukłości i dynamiki.
Nowinki w kabinie
Liczne nowości wyróżniają także wnętrze alfy spidera i alfy GTV, począwszy od obniżonego poziomu fotela kierowcy względem nawierzchni (punkt H), korzystnego dla komfortu jazdy. Wnętrza zostały ponadto zaprojektowane na nowo zarówno pod względem stylistycznym, jak i ergonomicznym. W oczy rzuca się m.in. czarna deska przyrządów i nowatorski panel konsoli środkowej, gdzie znajduje się przycisk ASR, radio i nawigator satelitarny. Ponadto zegary i przełączniki są podświetlone na czerwono, a fotele i tapicerka mogą być wykonane z nowych materiałów. Wszystkie te elementy podkreślają koncepcje ?sportowej elegancji", zawsze wyróżniająca markę Alfa Romeo.
Dla koneserów
[obrazek3] Alfa romeo spider (fot. ARCHIWUM)Sercem i prawdziwym silnym punktem każdego modelu Alfy Romeo jest silnik. Alfa spider i alfa GTV nie stanowią wyjątku. I tak sztandarowym napędem w wozach jest silnik 3.2 V6 24 v, dysponujący mocą 240 KM przy 6.200 obr./min. Gwarantuje rewelacyjne osiągi zarówno przy jeździe sportowej, jak i w codziennym użytkowaniu. GTV wyposażony w ten silnik osiąga prędkość 255 km/h, co czyni z niego najszybszy w historii samochód seryjny alfa romeo.
Drugą jednostką nowych modeli jest 2.0 JTS, o mocy 165 KM. To pierwszy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o mocy specyficznej przekraczającej 82 KM/l i momencie przekraczającym 100 Nm/l.
Trzeci dostępny silnik to 2.0 T. Spark 150 KM, synteza doświadczenia Alfy w technologii Twin Spark. Maksymalna prędkość GTV wynosi 215 km/h, natomiast Spidera - 210 km/h. Obydwa wozy potrzebują wreszcie 8,5 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.
Przewidziano wreszcie dwie ręczne skrzynie biegów: sześciobiegowa, zestawiona z silnikiem 3.2 V6 24V i pięciobiegowa dla jednostek 2.0 T. Spark i 2.0 JTS.
Komfort
Nowe alfa spider i alfa GTV odziedziczyły z poprzednich modeli swobodę manewru i komfort jazdy, przede wszystkim dzięki zastosowanemu schematowi zawieszeń. Zawieszenie przednie opiera się na niezależnych kolach typu McPherson, z wahaczami i drążkiem stabilizatora. Zawieszenie tylne wykorzystuje natomiast typ multi-link. To ostatnie rozwiązanie zapewnia między innymi niezwyklą precyzję, szybkie wchodzenie w zakręt i dużą stabilność.
Od samochodu Alfa Romeo wymaga się także stworzenia warunków do dobrego samopoczucia kierowcy i pasażera we wnętrzu. Stąd konieczność przekształcenia kabiny w atrakcyjny salon. Tak wiec w nowych alfach spider i GTV pojawia się automatyczna klimatyzacja, wyposażona w filtr przeciwpyłkowy i bardzo dokładne wygłuszenie.
Komfort akustyczny pozostaje doskonały również podczas jazdy ?pod gołym niebem". To zasługa otwieranego dachu, udoskonalonego zarówno pod względem estetycznym jak i akustycznym, jak i z punktu widzenia funkcjonalności, która zapewniają specjalnie opracowane siłowniki, dzięki którym operacje składania i rozkładania są łatwiejsze, szybsze i pewniejsze.
Pomoc z satelity
W nowych sportowych alfach romeo nie mogło zabraknąć nawigacji satelitarnej. To zaawansowany technologicznie układ, wyposażony w wyświetlacz piktogramowy Dot Matrix do nawigacji dynamicznej oraz zmieniarkę CD.
Dostępny w całości gamy nawigator stanowi istotna pomoc, zapewniającą relaks i pełny komfort jazdy. Za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych urządzenie wskazuje kierowcy drogę prowadzącą do celu.
Wystarczy wprowadzić do systemu cel podróży, wskazując (nawet za pomocą kilku liter) gminę, adres lub skrzyżowanie znajdujące się po drodze do miejsca przeznaczenia, a na ekranie pojawia się lista miejscowości lub ulic, które można wybierać kliknięciem. Wybierając drogę układ nawigacji bierze ponadto pod uwagę preferencje kierowcy: wyłącznie autostrady, najszybszą drogę itp. Od tego punktu, aż do celu, ?elektroniczny drugi pilot" będzie informował kierowcę z wyprzedzeniem o koniecznej zmianie kierunku jazdy. Na ekranie pojawi się ponadto odwzorowanie graficzne drogi do przebycia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"