Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premiera nowego audi

Bartosz Gubernat
Audi
Audi zaprezentowało właśnie nowe A5 sportback. Po wersjach coupé oraz cabriolet pięciodrzwiowa nowość jest trzecim członkiem rodziny A5.

Linia nadwozia samochodu przypomina rysy klasycznego coupe. W porównaniu z A4 limousine auto jest o 36 milimetrów niższe. Sportowy charakter wozu podkreślają krótki zwis przedni, długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i czworo pozbawionych ram drzwi.

Wnętrze jest przestronne, komfort na wszystkich czterech miejscach siedzących jest bardzo wysoki. Pojemność bagażnika - 480 litrów, jest prawie porównywalna z bagażnikiem A4 avant. Przy rozłożonych oparciach tylnej kanapy wzrasta nawet do 980 litrów.

W A5 sportback konsekwentnie zastosowano innowacyjne technologie napędu Audi. Wszystkie silniki są efektywnymi jednostkami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki wysokoprężne to pracujące spokojnie TDI, benzynowe - FSI. Każdy spełnia normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie warianty wyposażone są w system rekuperacji, który podczas hamowania i zwalniania odzyskuje energię i magazynuje ją w akumulatorze.

Na początku Audi oferuje trzy silniki benzynowe i trzy TDI. Trzy kolejne jednostki napędowe pojawią się w pierwszej połowie 2010 roku. Silniki benzynowe - dwulitrowe TFSI o mocy 132 lub 155 kW i 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW posiadają Audi valvelift system, sterujący zmiennym skokiem zaworów. Ta inteligentna technologia poprawia osiągi i jednocześnie obniża zużycie paliwa. Silnik 2,0 TDI ma moc 125 kW i zużywa średnio 5,2 litra paliwa na 100 km. Współpracuje z systemem Start-Stop, który poprawia efektywność przede wszystkim w ruchu miejskim. Jeszcze mocniejszy jest silnik 2,7 TDI 140 kW. Najwięcej mocy - 176 kW - uzyskuje natomiast jednostka 3,0 TDI, która może współpracować z przekładnią S tronic.

Najmocniejszy diesel przenosi swoją moc poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro, podobnie jak trzy silniki benzynowe. Przy najmocniejszych jednostkach nowy sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający w sposób zmienny siły napędowe między tylnymi kołami, na życzenie zapewnia jeszcze większą dynamikę, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo.

W obu napędzanych na przód TDI - 2,0 TDI i 2,7 TDI, a także w 2.,0 TFSI (132 kW) zastosowano kolejną innowację Audi: system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24