Linia nadwozia samochodu przypomina rysy klasycznego coupe. W porównaniu z A4 limousine auto jest o 36 milimetrów niższe. Sportowy charakter wozu podkreślają krótki zwis przedni, długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i czworo pozbawionych ram drzwi.
Wnętrze jest przestronne, komfort na wszystkich czterech miejscach siedzących jest bardzo wysoki. Pojemność bagażnika - 480 litrów, jest prawie porównywalna z bagażnikiem A4 avant. Przy rozłożonych oparciach tylnej kanapy wzrasta nawet do 980 litrów.
W A5 sportback konsekwentnie zastosowano innowacyjne technologie napędu Audi. Wszystkie silniki są efektywnymi jednostkami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki wysokoprężne to pracujące spokojnie TDI, benzynowe - FSI. Każdy spełnia normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie warianty wyposażone są w system rekuperacji, który podczas hamowania i zwalniania odzyskuje energię i magazynuje ją w akumulatorze.
Na początku Audi oferuje trzy silniki benzynowe i trzy TDI. Trzy kolejne jednostki napędowe pojawią się w pierwszej połowie 2010 roku. Silniki benzynowe - dwulitrowe TFSI o mocy 132 lub 155 kW i 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW posiadają Audi valvelift system, sterujący zmiennym skokiem zaworów. Ta inteligentna technologia poprawia osiągi i jednocześnie obniża zużycie paliwa. Silnik 2,0 TDI ma moc 125 kW i zużywa średnio 5,2 litra paliwa na 100 km. Współpracuje z systemem Start-Stop, który poprawia efektywność przede wszystkim w ruchu miejskim. Jeszcze mocniejszy jest silnik 2,7 TDI 140 kW. Najwięcej mocy - 176 kW - uzyskuje natomiast jednostka 3,0 TDI, która może współpracować z przekładnią S tronic.
Najmocniejszy diesel przenosi swoją moc poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro, podobnie jak trzy silniki benzynowe. Przy najmocniejszych jednostkach nowy sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający w sposób zmienny siły napędowe między tylnymi kołami, na życzenie zapewnia jeszcze większą dynamikę, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo.
W obu napędzanych na przód TDI - 2,0 TDI i 2,7 TDI, a także w 2.,0 TFSI (132 kW) zastosowano kolejną innowację Audi: system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Maja i Krzysztof Rutkowscy wzięli drugi ślub. Widać, że wydali na niego fortunę? FOTO
- Maciej Kozłowski dwa lata przed śmiercią wziął ślub. Kto był miłością jego życia?
- Cichopek i Kurzajewski nie odpuszczą Smaszcz! Wiemy, czego domagają się w sądzie!
- Uniatowski kompletnie odmieniony. Pokazał się z ogoloną głową i kolczykami [ZDJĘCIA]