UOKiK doszukał się nieprawidłowości w tym, że Provident, w przypadku wcześniejszej spłaty pożyczki, nie zwraca klientom składki ubezpieczeniowej oraz kosztów związanych z obsługą pożyczki w domu. Zdaniem Urzędu, w ten sposób, Provident czerpie nieuzasadnione korzyści za okres, w którym klient nie korzysta już z jego usług.
- Ubezpieczenie kredytu chroni przedsiębiorcę przed ryzykiem związanym z brakiem spłaty. W momencie, kiedy ryzyko już nie istnieje, czyli wcześniejszej spłaty, konsumentowi przysługuje zwrot zapłaconej składki - tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.
Podobnie, zdaniem urzędu, jest w przypadku dodatkowej płatności za obsługę w domu klienta.
UOKiK uważa, że praktyki stosowane przez Provident naruszają interesy konsumentów i skierował sprawę do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?