W miniony weekend niemiecka nowinka ściągnęła do salonów Volkswagena setki ludzi. Nic dziwnego, vw pole jest jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach. Szczególnie w południowo-wschodniej Polsce, gdzie w cenie są wszystkie wyroby VW sprowadzane od zachodnich sąsiadów. Nawet te o historycznych rocznikach.
To już czwarta twarz
Nowe polo to już czwarta generacja tego modelu. Samochód trafia do segmentu aut najczęściej kupowanych na rynku europejskim: aut kompaktowych. Stylistyka auta łączy więc w sobie wysoką funkcjonalność z emocjonalnym wyrazem.
Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, nowe polo to wyraźnie większy samochód. Jest ono dłuższe od poprzednika o 15, 4 cm (ma 3, 897 m długości), wyższe o 4, 7 cm (ma 1,465 m wysokości) i szersze o 1,8 cm (ma szerokość 1, 650 m).
Wersje dwu i czterodrzwiowe są bardziej zróżnicowane stylistycznie, niż w produkowanym dotychczas modelu. Dwudrzwiowe polo charakteryzuje się np. pasem szyb o typowej dla modeli coupe, wznoszącej się ku górze linii, która odzwierciedla siłę i dynamikę modelu. Wersja czterodrzwiowa wyposażona została po raz pierwszy w trzecią szybę boczną przy tylnym słupku.
Podglądanie wnętrza
Ścisk w segmencie samochodów kompaktowych powoduje, że ich projektanci prześcigają się w takim komponowaniu wnętrza aby nie stwarzało ono wrażenia ciasnego i małego. Każdy szczegół odgrywa w tym przypadku bardzo ważną rolę - dobór materiałów i aranżacja usytuowania urządzeń.
Podstawowy korpus deski rozdzielczej w wersjach "Trendline", "Comfortline" i Highline", w który wkomponowane są instrumenty w klasycznej dla VW formie, wykonany jest z materiału przypominającego skórę. Wskaźniki chroni przed promieniami słonecznych "kopuła" podkreślająca wyrazisty kształt kokpitu.
Taka moda
Polo czwartej generacji także swoim wyposażeniem nie przypomina samochodu dla "masowego" klienta. Na zamówienie kupującego może on być wyposażony w system nawigacji satelitarnej, sportowe fotele, czujniki deszczu, sportowe podwozie, wbudowaną w deskę rozdzielczą zmieniarkę płyt CD, dwa różne systemy klimatyzacji.
Jakie silniki?
Mocną stroną samochodów ze znaczkiem VW na masce są zawsze silniki. Tak będzie i w przypadku polo czwartej generacji. Do napędu samochodu zastosowano trzycylindrowe silniki benzynowe (55 KM, 65 KM), czterocylindrowy silnik benzynowy (75 KM), trzycylindrowy silnik TDI (75 KM) oraz czterocylindrowe silniki SDI i TDI o mocy (64 KM) i (100 KM).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ksiądz ze "Złotopolskich" wybrał sutannę, bo kochał się w mężczyźnie?!
- Porwała Mateuszka w "M jak Miłość". Nieznana historia Joanny Kasperskiej
- Aktorka Lena Góra prawie pokazała widowni obnażony dekolt! To działo się na scenie
- Maffashion i Michał mają wspólne plany po "TzG". To sporo mówi o ich relacji