Blisko dwa kilometry nowej drogi, wielojezdniowy wiadukt na linią kolejową, bezkolizyjne węzły drogowe, rozbudowa kilku ulic, budowa ścieżek rowerowych oraz oświetlenia ulicznego – takie są efekty czwartego etapu rozbudowy DK 28 przebiegającej przez Krosno. To droga, z której korzystają nie tylko mieszkańcy miasta, ale też przejeżdżający tranzytem od strony Jasła w kierunku Sanoka i Dukli. Rozbudowa ostatniego, do tej pory jednojezdniowego odcinka, sprawiła, że przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej i szybciej, a samo miasto zyskało wielkomiejski charakter.
- Marzyliśmy o dokończeniu tej inwestycji
- podkreśla Piotr Przytocki prezydent Krosna.
Prace przy ostatnim etapie krośnieńskiej "obwodnicy" rozpoczęły się 19 grudnia 2019 roku i trwały, pomimo trudnej sytuacji epidemicznej, nieprzerwanie do 5 maja 2021.
W ramach inwestycji nie tylko dobudowano drugą jezdnię, wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi.
- Wymieniono nawierzchnię na odcinku między ul. Krakowską a Zręcińską, wykonano nowe węzły komunikujące tereny przemysłowe oraz dzielnicę Polanka. Inwestycja ta znacząco podniosła dostępność dla mieszkańców, przedsiębiorców i bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego - mówi Tomasz Soliński zastępca prezydenta Krosna.
Przebudowane zostały skrzyżowania, które wcześniej utrudniały życie kierowcom. Na skrzyżowaniu ulic Podkarpackiej, Skłodowskiej-Curie, Okulickiego i Baczyńskiego, powstały nowoczesne, bezkolizyjne węzły drogowe. Wybudowano rondo na ul. Curie-Skłodowskiej, a także nową ulicę Tytusa Trzecieskiego, która połączyła dzielnicę Polanka z ulicą Tysiąclecia.
Najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym elementem inwestycji był wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 108. Dodatkowo powstały drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, ekrany dźwiękochłonne oraz nowoczesne oświetlenie.
- Po blisko półtora roku prac i związanych z nimi utrudnień, możemy użytkować bezpieczną infrastrukturę sprzyjającą mieszkańcom, kierowcom i pieszym. Przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej, płynniej, szybciej, bez stania w korkach
- podkreśla Piotr Przytocki.
Koszt inwestycji to ponad 56 mln zł. Sfinansowana została z budżetu miasta i dotacji z Ministerstwa Infrastruktury (prawie 32 mln zł). Wykonawcą prac było konsorcjum złożone z lokalnych firm.
Oficjalne otwarcie odbyło się z udziałem Rafała Webera, wiceministra infrastruktury.
- Kluczowym działaniem ministerstwa infrastruktury jest budowa dróg szybkiego ruchu, autostrad, dróg ekspresowych, obwodnic. Ale też bardzo istotne jest wspieranie samorządowców w tym, aby usprawniali układy komunikacyjne w swoich miastach. I właśnie z taką radykalną poprawą mamy do czynienia w Krośnie - powiedział.
Podkreślił, że poszerzenie DK28 na tym odcinku i budowa odpowiedniej infrastruktury ma zminimalizować ryzyko wypadków. - Teraz jest to szeroka, bezpieczna, komfortowa droga - dodał.
Jak zapewnił, samorządy będą mogły starać się o rządowe wsparcie dla kolejnych inwestycji drogowych. Prezydenci Krosna wyrazili nadzieję, że uda się je pozyskać na włączenie drogowe Krosna w układ komunikacyjny budowanej drogi ekspresowej S19 "Via Carpathia".
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"