S19 z Rzeszowa do Lublina powstanie do 2020 roku

Bartosz GubernatZaktualizowano 
Bartosz Gubernat
Odcinek ekspresówki łączący województwo podkarpackie z lubelskim ma powstać w pięć lat. Jest jednym z kluczowych zadań w nowym, rządowym programie budowy dróg krajowych.

Droga ekspresowa S19 docelowo ma mieć 609 km. Poprowadzi od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy, przez Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją w Barwinku. Podkarpacki odcinek to docelowo 174 km. Na razie gotowe są jednak tylko dwa fragmenty: 8,3 km z węzła "Rzeszów Wschód" do Stobiernej oraz 4,4 km z węzła "Rzeszów Zachód" do Świlczy.

Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła budowę dwóch kolejnych odcinków. - Na S19 ze Stobiernej do Sokołowa Młp. wraz z obwodnicą tego miasta podpisaliśmy już umowę. Zakładamy, że latem przyszłego roku firma wejdzie na plac budowy - mówi Wiesław Sowa, wicedyrektor GDDKiA w Rzeszowie.

Umowa jest już podpisana także na odcinek łączący Świlczę z Kielanówką w rejonie Rzeszowa. Drogę łączącą Rzeszów z tym odcinkiem wybudują wspólnie miasto i marszałek. Dzięki tym inwestycjom S19 będzie miała dodatkowe 18,8 km (6,3 km między Świlczą a Kielanówką i 12,5 km ze Stobiernej do Sokołów Młp.).

Pozostała część drogi na razie jest tylko planem. Jak przekonuje Zbigniew Rynasiewicz, wiceminister infrastruktury i Rozwoju, w kierunku południowym szybkiej realizacji ma się doczekać fragment Kielanówka - Babica. - Dzięki temu będzie można domknąć autostradową obwodnicę Rzeszowa. Dalej w kierunku Barwinka na razie inwestycja jest szykowana od strony dokumentacyjnej. Do 2020 roku powstanie natomiast w kierunku Lublina - mówił wiceminister podczas niedawnego otwarcia autostrady A4 Dębica - Tarnów.

Jego słowa znajdują potwierdzenie w nowym, rządowym planie budowy dróg krajowych na lata 20214-2020. Jego projekt został właśnie opublikowany. - Jest już konsultowany społecznie. Następnie jako dokument rządowy będzie dyskutowany między ministerstwami i dopiero po wypracowaniu ostatecznego kształtu trafi do Rady Ministrów. Szacujemy, że prace potrwają do połowy przyszłego roku - mówi Piotr Popa, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

W dokumencie droga S19 Rzeszów-Lublin jest jedną z priorytetowych inwestycji, jakie na najbliższe 5 lat dostanie do realizacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego zarówno rzeszowski, jak i lubelski oddział tej instytucji przygotowują już dokumenty potrzebne do budowy poszczególnych odcinków.

W przypadku Podkarpacia sprawa dotyczy dwóch fragmentów, od Sokołowa Młp. do Niska i od Niska do granicy województw. - W obu przypadkach zleciliśmy już wykonanie koncepcji programowych, czyli dokumentów, na podstawie których przyszły wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Najprawdopodobniej oba odcinki zaprojektują i wybudują te same firmy - mówi Joanna Rarus, rzecznik GDDKiA w Rzeszowie.

Ale dojazd do Lublina to nie koniec. W projekcie rządowego programu jest ujęte także dokończenie drogi ekspresowej S17 z Lublina do Warszawy. W rządowym programie na tę inwestycję zaplanowano 6,6 mld zł. Na S19 z Rzeszowa do Lublina 6,7 mld zł.

Niezależnie od GDDKiA inwestycję będącą ważnym uzupełnieniem drogi ekspresowej realizuje już Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

- To trasa, która połączy węzeł S19 w Jasionce przez lotnisko z węzłem S19 i A4 "Rzeszów-Zachód". Koszt całej inwestycji szacujemy nawet na 400 mln zł - mówi Kazimierz Surmacz, zast. dyrektora PZDW w Rzeszowie.

Na razie drogowcy realizują pierwszy etap, wart 40 mln zł. Zakłada on przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 9 z drogą wojewódzką w Rudnej Małej. Do końca przyszłego roku powstanie tu estakada w ciągu drogi krajowej, a pod spodem rondo. - Estakadę zbudujemy, po to, aby ruch po drodze krajowej nr 9 przebiegał bezkolizyjnie nad nowym łącznikiem - wyjaśnia K. Surmacz.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zenelek
W dniu 18.11.2014 o 17:20, Gość napisał:

POmyje , buhahaha buahhaha buahahahah a może niech POwstanie w 3200 roku 

hahaha oby haahha

U
Unia zablokuje fundusze

Przecież ta droga ma być budowana za unijne pieniądze a przecież za to że rząd PiS łamie Polską konstytucje i zniszczył trójpodział władzy to państwo Polskie nawet złamanego euro nie dostanie.

K
Katolik z fary
W dniu 17.06.2018 o 17:45, qaqa napisał:

zostało jeszcze półtora roku do zakończenia ( wg obiecanek) a jeszcze nawet sprzęt się nie pojawił przy drodze aby zacząć........... Jakie to pislamskie,...........

Jak polityk obieca zabrać to zabierze, a jak obieca dać, to obieca.
q
qaqa

zostało jeszcze półtora roku do zakończenia ( wg obiecanek) a jeszcze nawet sprzęt się nie pojawił przy drodze aby zacząć........... Jakie to pislamskie,...........

A
Alojzy

Strasznie zionie miłością od pisowyznawców. Dużo jadu jeszcze macie pisiorki? Jak to jest, że ten pisiorny jad pozwala wam być i wierzącymi i katolikami? Ale jesteście chyba z tego odłamu, który po spotkaniu z lwami pozagryzał lwy. Poczekajcie jeszcze trochę a i na was społeczeństwo się wyzna i was pogoni w diabły!

G
Gość
W dniu 19.11.2014 o 11:35, Gośću napisał:

Ośle autostrady to nie PO tylko kasa z UE i kredyt na rachunek obywateli POmyju pi..dolony.

POmatole z POmylony to jest przepierd...nie pieniędzy a nie budowa autostrad

k
kl

Nalezy naciskać aby droga Rzeszów Lublin była drogą dwujezdniową po 2 pasy w kazdym kierunku.W miare mozliwośąci bez ekranów.Obecny  rozwój Rzeszowa imponujacy.Prezydenci Lublina i Rzeszowa podpisali umowe o rozwijaniu współpracy. W jednosci siła.Pozdrowienia z Lublina.

G
Gośću
W dniu 18.11.2014 o 17:30, Grzenio napisał:

Sam jesteś POmyj :P jakby nie PO to by Autostrady nie było ciul że z opóźnieniem :PA po wyborach samorządowych może się zmienic bo po co budować zaściankowi drogi szybkiego ruchu :P

Ośle autostrady to nie PO tylko kasa z UE i kredyt na rachunek obywateli POmyju pi..dolony.

G
Gośću

Kolejny matoł przyjechał, naopowiadał bzdur i POjechał. Amen.

O
Opti

To dobra wiadomośc. Zawsze lepiej jeśli droga do Rzeszowa z Lublina będzie lepsza nawet w wariancie2+1 ( mniejszy ruch będzie tu panował) . A z Lublina do Warszawy już 2+2. Dobrze , że idzie to do przodu. czas dojazdu z Rzeszowa do Lublina skróci się znacznie.

G
Gość

POdkarpacie to syf piechocińskiego i Tuska 

G
Gość
W dniu 18.11.2014 o 17:30, Grzenio napisał:

Sam jesteś POmyj :P jakby nie PO to by Autostrady nie było ciul że z opóźnieniem :PA po wyborach samorządowych może się zmienic bo po co budować zaściankowi drogi szybkiego ruchu :P

atuostrady z piasku i śmieci , rozpadające się po kilku miesiącach buahahahahah POmyje .

e
ert
W dniu 18.11.2014 o 18:28, Marek napisał:

Sącząc po ilości zamieszczonych emotikonów, jesteś człowiekiem młodym, więc wątpię czy przejechałeś odcinek "autostrady" z Rzeszowa do Tarnowa. Trzy zwężenia do jednego pasa, brak miejsc postojopwych, brak cpn, brak sklepów, brak ubikacji itd. W dodatku jest miejsce, w którym brak jest siatek zabezpieczających kierujących przed zwierzętami, które mogą wtargnąć na jezdnię. Znak A 18B nie złatwia bezpieczeństwa kierujących, ponieważ ograniczenie prędkości do 110 km/h to również zbyt duża prędkość przy kolizji ze zwierzętami.To nie jest autostrada, to nawet nie spełnia wymogów drogi ekspresowej, to jest droga o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku, a czasami jednym pasem.Oddanie tego odcinka 2 lata po terminie to już jest śmiech, a nazywanie go kawałkiem autostrady (takie znaki stoją przy tej drodze), to już nie śmiech, to żenada.

 

Sądząc o używaniu np. nazwy CPN dla określenia stacji benzynowych, jesteś człowiekiem starym. A teraz do meritum.

Brak siatek, dokończenia mop-ów wynika z tego, iż obecnie odcinek Dębica - Tarnów nie jest jeszcze dokończony. Został on dopuszczony do ruchu wcześniej, przed jego zakończeniem. Zatem Twój argument obalony.

 

Stacje benzynowe będą dobudowywane później przez prywatnych właścicieli. A słyszałeć o czymś takim jak kategorie mop-ów i co oznaczają? Poza tym zapewniam Cię, że w krajach zachodnich (np. Niemcy) jest wiele bardzo długich odcinków zarówno starych jak i nowych autostrad, które nadal nie mają przy drodze stacji paliw.

 

Odcinek oddany jest 2 lata po terminie, gdyż jego poprzedni wykonawca nie podołał zadaniu i został wyrzucony z kontraktu za opóźnienia.

 

Pozdrawiam

Ert

w
wiesiek098

A więc czekajcie dalej ludzie z "CIEMNOGRODU"...

G
GDDKiA ??
W dniu 18.11.2014 o 21:14, GDDKIA DLACZEGO 2+1 napisał:

Czy może ktoś wytłumaczyć mi jeden fakt ??!! a mianowicie skoro od węzła Lublin/Kurów do węzła Warszawa/Wiazowna jest 125 km a od węzła Sokołów Małopolski do węzła Lublin południe jest 130 km i na oba projekty budzet jest przewidywany niemalże identyczny tzn. 6.7 mld i 6.7 mld złotych to dlaczego droga z Lublina jest przewidziana w standardzie drogi ekspresowej 2+2 a z Rzeszowa do Lublina w standardzie drogi krajowej 2+1 ?? !! wybaczcie mi ale nazwanie drogi 2+1 droga ekspresowa nigdy nie przejdzie mi przez gardło bo to po prostu kłamstwo, oszustwo i jeden wielki przekręt !! jeszcze zrozumiał bym fakt kiedy byłby inny budżet od tego na Warszawę ale żeby za te same pieniadze za jeden km wybudować zupełnie dwa tak różne standardy dróg od siebie to ja tego nie rozumiem ??!!Najwyższy czas aby wybrańcy tego narodu dopiero co wybrani w demokratycznych wyborach udowodnili że coś potrafia i tutaj mam apel do wszystkich proszę informujcie o tym fakcie wszystkich znajomych jeżeli coraz więcej osób dowie się jak ta droga ma faktycznie wygladać i ludzie w końcu zaprotestuja to może uda się wybudować drogę ekpresowa Rzeszów Lublin z prawdziwego zdarzenia czyli 2 + 2 !!

*6.7 mld i 6.6 mld złotych ...

*to ludzie w końcu ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3