Skoda superb z nowym silnikiem

Bartosz Gubernat
Skoda
Udostępnij:
Czesi wprowadzają do sprzedaży skodę superb z nowym silnikiem 2,0 TDI wyposażonym w układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

Nowa jednostka oznaczona symbolem 2.0 TDI CR DPF zastąpi dotychczasową, także 140-konną 2.0 TDI PD DPF. Silnik jest już dostępny w modelu yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do octavii.

Nowy silnik dostępny jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz 6-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin EU5. Superb w wersji liftback z silnikiem 2,0 TDI CR DPF osiąga prędkość maksymalną 208 km/h, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,1 sekundy i zużywa średnio 5,4 l paliwa na 100 km.

W porównaniu ze swoim poprzednikiem silnik emituje mniej spalin - wartość emisji CO2 wynosi 143 g/km (poprzednik: 155 g/km). To w dużej mierze zasługa nowoczesnego układu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail, który gwarantuje mniejsze zużycie paliwa, a tym samym - mniejszą emisję spalin.

Cena superba mimo zmiany silnika pozostaje na dotychczasowym poziomie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie