Nowa jednostka oznaczona symbolem 2.0 TDI CR DPF zastąpi dotychczasową, także 140-konną 2.0 TDI PD DPF. Silnik jest już dostępny w modelu yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do octavii.
Nowy silnik dostępny jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz 6-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin EU5. Superb w wersji liftback z silnikiem 2,0 TDI CR DPF osiąga prędkość maksymalną 208 km/h, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,1 sekundy i zużywa średnio 5,4 l paliwa na 100 km.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem silnik emituje mniej spalin - wartość emisji CO2 wynosi 143 g/km (poprzednik: 155 g/km). To w dużej mierze zasługa nowoczesnego układu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail, który gwarantuje mniejsze zużycie paliwa, a tym samym - mniejszą emisję spalin.
Cena superba mimo zmiany silnika pozostaje na dotychczasowym poziomie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?