Na Ukrainie tory są 8,5 cm szersze od europejskich, w tym stosowanych w Polsce. Z tego powodu, na granicy polsko - ukraińskiej, konieczna jest zmiana rozstawu osi wagonów. To znacznie zmniejsza komfort podróży, a przede wszystkim wydłuża ją.
Budowa linii z Przemyśla do Lwowa miałaby kosztować 500 mln euro. Cześć pieniędzy pochodziłaby z funduszy Unii Europejskiej.
Obecnie w sprawie trwają uzgodnienia pomiędzy rządami polskim i ukraińskim.
W dalszych planach, po położeniu kilkudziesięciu kilometrów linii normalnotorowej na Ukrainie, jest uruchomienie ekspresu z Wrocławia przez Przemyśl do Lwowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Komunie dzieci gwiazd są jak wesela. Najpierw ciało Chrystusa, potem DMUCHANY ZAMEK
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?