Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test Nowin: jeździlismy nowym fiatem punto evo

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Projektując to auto Włosi czuli, że konkurencja zaczęła odjeżdżać im do przodu. Wiedzieli, że do rywalizacji z nowymi wcieleniami volkswagena polo, forda fiesty czy seata ibizy nie wystarczy już delikatny lifting. I poszli na całość. Z nowym wnętrzem i silnikami punto evo wraca do gry.
Fiat punto evo

Fiat punto evo

Co to jest MultiAir?

Co to jest MultiAir?

MultiAir - to silnik wyposażony w nowatorski system sterowania otwarciem zaworów. Takie rozwiązanie polepsza obieg powietrza, zapewniając większą moc, lepszy moment obrotowy na niskich obrotach i zmniejszając zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń. Silniki MultiAir w punto oferują 105 i 135 KM.

Chociaż w gamie silników nowego punto najciekawszymi wydają się nowe jednostki multiair (105 i 135 KM), my do testowania wybraliśmy tradycyjną jednostkę - 1,4-litrowego benzyniaka.

Jakich wrażeń dostarcza? Na pewno rozczaruje się ten, kto myśli, że punto z 77 końmi pod maską to demon prędkości. Zawiedzeni nie będą natomiast kierowcy, którzy szukają auta ekonomicznego, a zwijanie asfaltu pod kołami wolą oglądać w telewizji.

Testowane evo potrafi bowiem spalić w cyklu mieszanym 5,9 l benzyny, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Żadnych zastrzeżeń nie budzi układ jezdny nowego punto. Samochód dobrze trzyma zakrętów i nieźle tłumi nierówności. Dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania Dualdrive po włączeniu funkcji "City" kierownicą można manewrować jednym palcem.

Fiat punto evo 1,4

Fiat punto evo 1,4

Pojemność silnika - 1368 ccm. Moc - 77 KM. Ilość biegów - 5. Prędkość maksymalna - 165 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h - 13,2 sek. Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany) - 7,5/5,0/5,9 l/100 km. Masa - 1040 kg. Wymiary (dł./szer./wys.) - 4065/1687/1490 mm.

Prawie jak bravo

Zmiany stylistyczne widać zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dzięki zastosowaniu nowych zderzaków auto przypomina starszego brata - bravo. Podobnie jest w środku, gdzie zaszły największe zmiany. Kokpit wykonany jest z dobrej jakości materiałów, a jego ozdobą są miękkie, dziurkowane wykończenia i połyskujący, czarny panel radioodtwarzacza.

Ciekawie prezentuje się również tapicerka foteli, dostępna w ośmiu kolorach. W standardzie punto evo w wersji Dynamic ma m.in. wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie szyby, manualną klimatyzację, ABS oraz przednie i kolanowe poduszki powietrzne.

Dopłaty nie wymagają też komputer pokładowy, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów oraz radioodtwarzacz CD/MP3 sterowany z kierownicy.

Trzydrzwiowy najtańszy

Ceny punto evo zaczynają się od 41,9 tys. zł. Za taka kwotę dostaniemy auto trzydrzwiowe z benzynowym silnikiem 1,2. Samochód pięciodrzwiowy ze 105-konnym silnikiem MultiAir kosztuje 56,4 tys. zł. Najtańsza wersja z 75-konnym Dieslem to wydatek rzędu 51,4 tys. zł. Testowane auto kosztuje 49,4 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24