Volvo C30 1,6 D w pigułce
Volvo C30 1,6 D w pigułce
Pojemność silnika - 1560 ccm
Moc silnika - 109 KM
Max. moment obrotowy (Nm)/(obr./min.) - 240/1750
Prędkość maks. - 190 km/h
Wymiary (dł./szer./wys.) - 4252/2039/1447 mm
Spalanie na 100 km (miasto/trasa/cykl mieszany) - 6,2/4,2/4,9 l
W testowanym aucie mieliśmy do dyspozycji 109-konnego diesla o poj. 1,6 l. Jak spisuje się C30 z takim silnikiem? Całkiem dobrze. Wóz chętnie zbiera się do jazdy już na niskich obrotach, zapasu pod pedałem gazu wystarcza zarówno w mieście jak i w trasie.
Jest przy tym oszczędny. Według producenta spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,9 l oleju napędowego. Kierowca z ciężką nogą powinien jednak przygotować się na wynik o litr wyższy. W trasie, przy spokojnej jeździe C30-tka potrafi natomiast zejść do 4,2 l.
Auto z takim silnikiem i pieciobiegową, manualną skrzynią do 100 km/h rozpędza się w 11,3 sek i rozwija prędkość maksymalną 190 km/h. Jedynym minusem diesla jest głośna praca na wysokich obrotach. Zawieszenie małego volvo jest twarde, ale nawet w zestawieniu z 17-calowymi felgami i oponami 205/50 dobrze tłumi nierówności.
Wykończenie na piątkę
Wnętrze małego volvo przeznaczone jest dla czterech osób, bo tylna kanapa to w rzeczywistości dwa wygodne fotele (auto rejestrowane jest na 4 osoby). Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest na tyle dużo, że mierzący 180 cm pasażer nie będzie musiał trzymać kolan pod brodą.
Mocną stroną C30-tki jest stylistyka i jakość materiałów użytych do wykonania wnętrza. Na pochwalę zasługuje szczególnie środkowa konsola, wyłożona aluminium. Np. moduł sterujący klimatyzacją to złożony z kilku przycisków, siedzący ludzik. Naciskając jego poszczególne części ciała decydujemy, czy nawiew ma dmuchać na twarz, czy np. na nogi.
Wykończona skórą multimedialna kierownica jest bardzo wygodna, a krótki, masywny lewarek zmiany biegów podkreśla sportowy charakter auta. W środku nic nie trzeszczy i nie stuka.
Szwedzkie bezpieczeństwo
W standardzie volvo jest bardzo dobrze wyposażone szczególnie pod względem bezpieczeństwa. Znajdziemy w nim m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania a także system inteligentnego informowania kierowcy (IDIS) oraz układ wspomagania nagłego hamowania (EBA). Przednie fotele są ponadto wyposażone w system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego.
Dopłaty nie wymagają też manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i układ szybkiego nagrzewania wnętrza (PTC). Wyświetlacz radioodtwarzacza nadaje komunikaty w języku polskim.
Ciekawym rozwiązaniem jest pakiet R-Design, który w zależności od wersji auta można dokupić już za 6 tys. zł. Zawiera on m.in. sportowe nakładki pedałów, dźwignię zmiany biegów, zestaw wskaźników i trójramienną kierownicę. Z zewnątrz to dodatkowy tylny spojler, 17-calowe felgi i nieco zmieniony body kit, wizualnie obniżający nadwozie.
Benzyniak najtańszy
Ceny C30-tki zaczynają się od 63600 zł (auto z benzynowym, 100-konnym silnikiem 1,6). Za najtańszego diesla 1,6 trzeba zapłacić 73200 zł. Najdroższe wersje to najlepiej wyposażony, 180 konny diesel 2,4 za 111000 zł oraz topowa odmiana 2,5 litrowego, 230-konnego benzyniaka za 110200 zł. Testowane auto, czyli C30 w wersji momentum z pakietem R-Design to wydatek rzędu 98890 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"