Spółka znalazła skuteczną receptę na dekoniunkturę. Jest nią przede wszystkim dywersyfikacja portfela zleceń i innowacyjne podejście oferowanych rozwiązań dla przemysłu.
- Mimo że działamy w branży samochodowej, która do niedawna była głównym odbiorcą naszych produktów i usług, to nie odczuwamy kryzysu – mówi Stanisław Sroka, prezes zarządu Transsystemu. - Założyliśmy na rok 2009 nawet wyższą sprzedaż od tej osiągniętej w roku 2008 r. Mimo że część planowanych w Europie inwestycji motoryzacyjnych zostało przesuniętych na później, czy też zatrzymanych, to dysponujemy już portfelem zamówień na rok 2009 o łącznej wartości ponad 150 mln zł.
- Naszym działaniem, nakierowanym na długotrwały kryzys, była i jest dywersyfikacja portfela zleceń. Nie rezygnując z rynku motoryzacyjnego, skoncentrowaliśmy się na branżach energetycznej i budowlanej, które – wiele na to wskazuje – potrzebować będą w najbliższych latach coraz więcej takich produktów, które oferuje nasza firma –doaje prezes Sroka.
W pokonywaniu niespodziewanych problemów, które pojawiają się, w związku z szybko zachodzącymi zmianami na rynkach, pomaga nam nowoczesna organizacja przedsiębiorstwa, a zwłaszcza wdrożony przed kilku laty system zarządzania przez projekty oraz system wspomagający zarządzanie IFS Applications.
- Dzięki wdrożeniu tych aplikacji i połączenie ich z project management, ustrzegliśmy się ryzyka związanego z realizacją trudnych tematów. Myśląc o przyszłości podjęliśmy produkcję nowych wyrobów dla innych niż motoryzacja branż, którymi możemy kompensować wahania koniunktury – wyjaśnia Stanisław Sroka.
Zupełnie nowym obszarem działalności, którym zaczyna zajmować się Transsystem, są m.in. nowoczesne rozwiązania systemowe dla centrów rozrywki i systemy transportu ludzi. Sprawa dotyczy m.in. budowy wyciągów narciarskich oraz budowy kolejek napowietrznych w centrach miast. Projekt takiej kolejki firma zaprezentowała ostatnio w Rzeszowie. Wspólnie z jedną z firm szwajcarskich Transsystem podpisał już 2 kontrakty na konstrukcje wsporcze stacji napędowej i napinającej kolejki linowej krzesełkowej dla szwajcarskiego ośrodka narciarskiego.
Udział motoryzacji w portfelu spółki nieco obniżył się w roku 2008, ale firma nadal realizuje duże zlecenia innowacyjnych rozwiązań systemów przenośników dla fabryk samochodów m.in. w Rosji i na Ukrainie, a także w Niemczech i w Ameryce Północnej.
Rozszerzenie palety produktów o kompleksową realizację lakierni dla przemysłu samochodowego Transsystem pozwala odpowiadać na zapytania ofertowe, np. na wykonanie nowej lakierni dla Volkswagena w amerykańskim Chattanooga, Tennessee, gdzie powstaje nowy zakład tego koncernu.
Fachowość i doświadczenie Transsystemu w realizacji bezpośrednich zleceń dla najbardziej wymagających klientów, np. Skody, VW, Renault, Audi czy BMW to mocny atut spółki.
Na rynku krajowym Transsystem ma wiele zapytań ofertowych z branży energetycznej i z budownictwa przemysłowego. W energetyce w najbliższych latach na inwestycje ma być wydatkowane kilkadziesiąt miliardów euro.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Cichopek i Kurzajewski nie odpuszczą Smaszcz! Wiemy, czego domagają się w sądzie!
- Uniatowski kompletnie odmieniony. Pokazał się z ogoloną głową i kolczykami [ZDJĘCIA]
- Kraśko stąpa po cienkim lodzie! Zabrał żonę na obiad obok butiku Rozenek... [ZDJĘCIA]
- Ksiądz masakruje występ Bambie Thug na Eurowizji: "To patologia". Dalej jest ostrzej