MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tysiąc uczniów z Sanoka otrzyma pomoc w nauce

Dorota Mękarska
Gdyby nie unijna dotacja, szkoły miałyby problemy z zakupem tak różnorodnych i ciekawych pomocy naukowych. Na zdjęciu: Maria Harajda, dyrektor SP nr 2 w Sanoku, z uczennicą Tosią Kobiałką.
Gdyby nie unijna dotacja, szkoły miałyby problemy z zakupem tak różnorodnych i ciekawych pomocy naukowych. Na zdjęciu: Maria Harajda, dyrektor SP nr 2 w Sanoku, z uczennicą Tosią Kobiałką. Archiwum UM
Do 2013 roku będzie realizowany w Sanoku program indywidualizacji nauczania. Zostało nim objętych około 1000 dzieci. Dzięki programowi uczniowie z klas I-III mają szansę nie tylko nadrobić braki, ale również rozwinąć swoje talenty. Program jest realizowany dzięki unijnemu dofinansowaniu.

Program, stworzony przez Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej Urzędu Miasta, zaczął funkcjonować w sanockich szkołach z początkiem tego roku szkolnego, ale jego wprowadzenie było poprzedzone badaniami, którymi objęto dzieci mające problemy w nauce, zagrożone różnymi dysfunkcjami, jak i wyjątkowo zdolne.

Dzieci same określiły swoje potrzeby

- To jest bardzo dobry program, również w kontekście nowych rozporządzeń ministerialnych dotyczących zajęć z dziećmi uzdolnionymi, jak również wymagającymi opieki psychologicznej - ocenia Lidia Mickiewicz-Adamska, dyrektor SP nr 1 w Sanoku.

- Projekt wspiera proces indywidualizacji nauczania dziecka poprzez organizację różnego rodzaju pozalekcyjnych zajęć, rozwijających zainteresowania i zdolności uczniów oraz zajęć dla uczniów mających problemy w nauce. Są to zajęcia, m.in. logopedyczne, korekcyjne, muzyczno-ruchowe, profilaktyczno-artystyczne, informatyczne, plastyczne, muzyczne, dla dzieci z trudnościami w czytaniu, pisaniu, z zaburzeniami zachowania - wylicza Marian Kurasz, zastępca burmistrza Sanoka ds. społecznych i oświaty.

Zajęcia prowadzą nauczyciele, pracujący w danych szkołach, co wpływa na komfort pracy z dzieckiem.

- Każda szkoła wypracowała sobie listę zajęć na podstawie diagnozy potrzeb - podkreśla Lidia Mickiewicz-Adamska. - Te potrzeby określali zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. U nas w szkole funkcjonują zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, sportowe oraz szereg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzieci bardzo chętnie w nich uczestniczą. Nie spotkaliśmy się również z ani jednym sprzeciwem w związku z zajęciami terapeutycznymi. Wszyscy rodzice wyrazili na nie zgodę.

Uczniowie polubili nowe "gadżety"

Nie zapomniano również o wyposażeniu szkół w różnego rodzaju pomoce naukowe, m.in. gry, makiety, modele, mikroskopy, tablice interaktywne, układanki, instrumenty, wyposażenie audiowizualne, przydatne przy realizacji zajęć, na zakup których wydano około 150 tys. zł.

Uczniowie są bardzo zainteresowani nowymi pomocami naukowymi, a nauczyciele bardzo sobie chwalą ten sposób nauki.

Wdrożenie projektu było możliwe dzięki unijnemu dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Na jego realizację Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej Urzędu Miasta pozyskał ponad 490 tys. zł.
Projekt będzie realizowany przez okres dwóch lat szkolnych, od 2011 do 2013 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24