reklama

W Rzeszowie ZTM uruchamia nowe biletomaty

Bartosz GubernatZaktualizowano 
ZTM w autobusach zamontował 80 biletomatów. Przy ulicach będzie ich 38.
ZTM w autobusach zamontował 80 biletomatów. Przy ulicach będzie ich 38. Archiwum
Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie montuje właśnie na przystankach 9 kolejnych biletomatów.

Elektronika montowana na przystankach autobusowych jest częścią tzw. programu transportowego Rzeszowa. Pod tym pojęciem kryje się grupa inwestycji, mających na celu poprawę jakości komunikacji miejskiej, oraz zmniejszenie korków na ulicach. Łącznie kosztowały ponad 415 mln zł, z czego aż 85 procent Rzeszów dostał z Unii Europejskiej. Miasto kupiło 80 nowych autobusów komunikacji miejskiej, przebudowało aleję Wyzwolenia, ul. Lubelską i Podkarpacką, oraz zbudowało dwa systemy elektroniczne: sterowania ruchem i informacji pasażerskiej.

Biletomaty i tablice
System, z którego korzystają pasażerowie MPK opiera się na wielu udogodnieniach, które mają przyciągnąć do autobusów jak najwięcej osób. Miedzy innymi dlatego ZTM postawił na biletomaty. W pierwszej turze zamontował je w 80 nowych autobusach i na 29 przystankach. Drugi etap budowy systemu to 9 nowych automatów.

- Postawiliśmy je już na ul. Dąbrowskiego, w rejonie skrzyżowania z ul. Bohaterów Westerplatte oraz przy cmentarzu na Wilkowyi. Kolejne będą działać na ul. Budziwojskiej, przy sklepie i kapliczce, na Lwowskiej przy szpitalu, Bł. Karoliny obok przedszkola, Lubelskiej na wysokości bloków przy Agrohurcie, Miłej przy domu kultury, Powstańców Warszawy przy domu studenta i Rejtana przy Millenium Hall - wylicza Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

W nowych biletomatach pasażerowie będą mogli kupić bilety jednorazowe, wieloprzejazdowe i godzinne. Zapłacą za nie gotówką, lub kartą. Drugi element kolejnego etapu budowy systemu to dodatkowe wyświetlacze montowane na masztach przy przystankach. Do tej pory ZTM zamontował 75 podwójnych (obustronnych). Teraz uruchamia kolejnych 89. Dzięki temu informacje będą wyświetlane na większości przystanków przy głównych ulicach Rzeszowa.

- Każda z tych tablic, podobnie jak autobusy, jest bezprzewodowo połączona z systemem. Dzięki temu informacje o czasie przyjazdu danej linii na przystanek są aktualizowane na bieżąco. Jeśli autobus utknie w korku i jest spóźniony, pasażerowie od razu o tym wiedzą - mówi Maciej Chłodnicki.

Nowe oprogramowanie
W ZTM zapewniają, że nowe urządzenia będą działać do końca tego tygodnia. Zarówno te, jak i zamontowane wcześniej zostały wyposażone w nowe oprogramowanie, co ma zapobiec usterkom, a przede wszystkim zapewnić systemowi wyższy poziom bezpieczeństwa. Urzędnicy przekonują, że sytuacje jak ta, kiedy przy ul. Dąbrowskiego hakerzy wyświetlili na biletomacie film pornograficzny już się nie powtórzą.

Maciej Chłodnicki dodaje, że na tym budowa programu transportowego się nie zakończy. W rozdaniu unijnych pieniędzy na lata 2014-2020 Rzeszów zamierza dokupić jeszcze 100 autobusów. Najbardziej prawdopodobna opcja to pojazdy elektryczne, lub hybrydowe (silnik spalinowy i elektryczny).

Pierwsze rozwiązanie urzędnicy oglądali już w Niemczech, gdzie elektryczne pojazdy jeżdżą m.in. w Brunszwiku oraz Mannheim. Autobusy posiadają lekkie baterie, które pozwalają przejechać całą trasę danej linii wyłącznie na prądzie. Po drodze, na przystankach zamontowane są specjalne stacje ładowania. Podczas postoju w zatoce wypuszcza z podwozia specjalną płytę, która pobiera prąd poprzez indukcję. Nowoczesne autobusy mają docelowo obsługiwać linie w centrum miasta.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mietek

Droga stolico imitacji. Jest sie czym szczycić 2015 rok a my wkoncu bedziemy móc kupić bilet nie u pani w kiosku. Wczoraj miałem przyjemność jechać kiloma autobusami w Wrocławiu. Jeden był nawet wiekowy. Wszystkie wyposażone w biletomaty i system dźwiekowego powiadamiania.
Po co otwierać dzrzwi skoro można je wyważyć - podejscie Rzeszowa. Nie można poprostu odkupić świetnie funkcjonującego patentu od miasta Wrocławia? Myśle że to było by tańsze rozwiazanie. Opcja druga - najwieksze miasto akademickie w Polsce, świetnie prosperujące koła naukowe IT na Prz. Nie można by dac wykazać sie studentom bądź to w ramach prac dyplomowych zrobienia takiego systemu i oszczedzić miliony? Hardware można przeciez kupić gotowy. 

Ale co tam lepiej dać wszystkim a nie rzeszowianom zarobić. 

 

 

b
bloger

miejmy nadzieje ,że tym razem towarzyszka Kowalska stanęła na wysokości zadania i zakupiła te ustrojstwa nowe ,prosto z fabryki ,iktóre to, nie będą nawalać jak te dotychczasowe.Czas pokaże,a o ewentualnych awariach towarzyszkę natychmiast powiadomie.

b
bbb

kiedy zostanie rozkład jazdy dostosowany do nowych warunków???; po wprowadzeniu bus-pasów autobusy przejeżdżają szybciej odcinki pomiędzy przystankami i zamiast szybciej wozić pasażerów to stoją co przystanek 1-3 minuty, na dłuższych trasach przejazd jest niepotrzebnie dłuższy ok 10 minut tym bardziej, że dodatkowe informacje o autobusach pasażerówie mogą odczytać z tablic elektornicznych

R
Ranczo Wilkowyje

Niech ten pan na zdjęciu pochwali się , jakie to udogodnienia ostatnio zrobił dla kierowców na liniach 1, 3, czy 38. Można dostać autograf od tego pana?

p
przewoznik
W dniu 11.11.2015 o 19:19, rzeszowianin napisał:

racja ale dodałbym do tego jeszcze zmiane połączenia przez nowy most na ulicy lubelskiej/rzecha. linia ta była by bardziej atrakcyjna gdyby autobus ten jechał przykładowo od bazy mpk -przez nowy most-rzecha-później w kierunku ronda pobitno-i obwodnicą aż do hetmańskiej lub dąbrowskiego była by to dosyć długa trasa ale na pewno znalazłoby się trochę chętnych

Otoz caly odchod MPK polega na tym aby pasazer wsiadal placil za przejazd jechal 2-3 przystanki i juz wysiadal aby na jego miejsce wsiadal nastepny i czynil to samo placac i jadac bardzo krotko.

Wozenie pasazera od petli do petli to dokladanie do interesu !

r
rzeszowianin
W dniu 11.11.2015 o 18:56, anonim napisał:

wszystkie udogodnienia są dobre ale mpk ma jeden minus dotyczy kursów do bazy na lubelskiej. Jest tam strasznie mało planowych kursów lecz jeździ tam wiele autobusów w kierunku bazy w pusto (przynosząc straty) dlaczego taki autobus jadący w kierunku bazy mpk nie zabiera pasażerów wtedy straty byłyby mniejsze, a z pewnością ułatwiłby życie mieszkającym w pobliżu tej ulicy pasażerom

racja ale dodałbym do tego jeszcze zmiane połączenia przez nowy most na ulicy lubelskiej/rzecha. linia ta była by bardziej atrakcyjna gdyby autobus ten jechał przykładowo od bazy mpk -przez nowy most-rzecha-później w kierunku ronda pobitno-i obwodnicą aż do hetmańskiej lub dąbrowskiego była by to dosyć długa trasa ale na pewno znalazłoby się trochę chętnych

a
anonim

wszystkie udogodnienia są dobre ale mpk ma jeden minus dotyczy kursów do bazy na lubelskiej. Jest tam strasznie mało planowych kursów lecz jeździ tam wiele autobusów w kierunku bazy w pusto (przynosząc straty) dlaczego taki autobus jadący w kierunku bazy mpk nie zabiera pasażerów wtedy straty byłyby mniejsze, a z pewnością ułatwiłby życie mieszkającym w pobliżu tej ulicy pasażerom

p
pasażer MPK

Czy w autobusach MPK można podgłośnić zapowiadacz przystanków ??? Ostatnio są tak cichce że nie słychać jaki przystanek zapowiadają. Do tego jeszcze jak jest gwar w autobusie to słychać tylko cichce mruczenie zapowiadanego przystanku !!!!

 

Jak osoba obca (spoza Rzeszowa) może usłyszeć jaki jest następny przystanek albo obecny jak słychać tylko lekkie mruczenie !!!!!!????

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3