reklama

Wulkanizator: Nie zawsze trzeba kupować drogie opony

Rozmawiał Bartosz GubernatZaktualizowano 
Arkadiusz Jaźwa
Arkadiusz Jaźwa Bartosz Frydrych
Rozmowa z Arkadiuszem Jaźwą, właścicielem zakładu wulkanizacyjnego w Rzeszowie.

- W serwisach oponiarskich rusza sezon zimowy. Ile w tym roku trzeba będzie zapłacić za montaż zimówek?

- W porównaniu do poprzedniej zimy ceny usług w większości zakładów wulkanizacyjnych zmieniły się niewiele lub wcale. Przekładka kompletu opon wraz z wyważeniem kół to ok. 60 zł na felgach stalowych i 70 zł na aluminiowych. Jeśli klient ma dwa gotowe komplety kół, jest taniej. Wówczas opon nie trzeba ściągać z obręczy, wystarczy wyważenie, uzupełnienie powietrza i przykręcenie na samochód. Cena w takim przypadku to 50-60 zł. Koszt będzie większy, jeśli okaże się, że stara opona nie nadaje się już do użytku.

- Co wówczas?

- Możliwości jest wiele. Najtańsze wyjście to zakup ogumienia używanego lub bieżnikowanego. Poza niższą ceną oba rozwiązania mają jednak sporo wad. Aby używana opona nadawała się do użytku musi mieć przynajmniej 4 mm bieżnika i nie powinna być starsza niż 6 lat. Po tym czasie mieszanka robi się twarda i droga hamowania samochodu znacznie się wydłuża. Oponę trzeba sprawdzić także pod kątem uszkodzeń mechanicznych, np. wybrzuszeń, które niestety często wychodzą dopiero po zamontowaniu na felgę i napompowaniu. Z kolei opony bieżnikowane chociaż tańsze, są znacznie cięższe, na czym cierpi zawieszenie samochodu. Dlatego ja polecam opony nowe, niekoniecznie drogie, z najwyższej półki.

- Ile kosztują w tym sezonie zimówki?

- Za popularne modele w rozmiarze 175/70/13 trzeba zapłacić od 150 do 190 zł. 175/65/14 to przynajmniej 180-190 zł. Wśród opon piętnastocalowych najbardziej popularny rozmiar to 195/65/15, którego ceny zaczynają się od ok. 215 zł. Najpopularniejszy w tej chwili rozmiar 205/55/16 stosowany w autach kompaktowych i klasie średniej to minimum 270 zł za sztukę. Oczywiście ceny mogą być nawet o 100 procent wyższe, ale nie zawsze warto wydawać tyle pieniędzy.

- Kto w takim razie powinien zainwestować w najdroższe opony, a komu wystarczą tańsze, krajowej produkcji?

- Markowe ogumienie charakteryzuje się większą wytrzymałością, a wyszukane bieżniki zapewniają większy poziom bezpieczeństwa. Różnice odczuje jednak ten, kto jeździ bardzo dużo, często w ekstremalnych zimowych warunkach. Do krótkich podjazdów w mieście, np. z domu do pracy w zupełności wystarczą opony krajowe, lub zagraniczne, ale tańszych marek. W takich warunkach śniegu jest zazwyczaj znacznie mniej i nie ma sensu przepłacać za opony.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
DPF

W biedronce Frigo z 38 tygodnia 2013 roku po 179 w rozmiarze 195/65/15. Gość coś z cenami nie bardzo na bieżąco. 

W
Wiesław

Jesli chodzi o zimowe, kupiłem Contiwintercontact 195/55/16 87 H. Letnie to Contipremiumcontact 2 195/55/16 87 V. Jezdzę nie tyle bardzo duzo, co szybko i dynamicznie.

k
klient

szkoda że nie wypowiada sie pani z serwisu na ul.Lubelskiej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3