reklama

Z Jarosławia do kąpieliska w Radawie na pożyczonym rowerze

Norbert Ziętal
Stacja wypożyczalni rowerów przy dworcu kolejowym i autobusowym w Jarosławiu.
Stacja wypożyczalni rowerów przy dworcu kolejowym i autobusowym w Jarosławiu. Norbert Ziętal
Wypożyczalnie rowerów stanęły przy dworcu kolejowym i autobusowym w Jarosławiu oraz popularnym ośrodku wypoczynkowym w Radawie.

Jest to inicjatywa gminy Wiązownica, na terenie której znajduje się najpopularniejsze w regionie kąpielisko Radawa. Jedno z dwóch oficjalnych w Podkarpackiem. Oprócz niego na turystów czeka tam bogata infrastruktura turystyczna. Zarówno dla osób planujących dłuższy wypoczynek, jak i dla amatorów krótkich wypadów.

Są już ścieżki rowerowe, wkrótce najdłuższa z nich połączy Radawę z odległym o kilkanaście km Jarosławiem.

Wypożyczalnie urządzono głównie z myślą o osobach, które z Jarosławia będą chciały rowerem dojechać do kąpieliska.

Stacje powstały we współpracy z firmą Roweres. Jednoślady można wypożyczyć za pomocą karty abonamentowej, 3,5 złotych za dwie godziny. Rower można wziąć na jednej stacji a oddać na drugiej.

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 30

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ta ścieżka nie spełnia żadnych parametrów i dlatego nie ma pozwolenia na użytkowanie.

Jeździcie na własną odpowiedzialność.

G
Gość
W dniu 24.07.2016 o 07:36, Krystian napisał:

Mimo kilku wad jest to jedna z najlepszych i atrakcyjnych ścieżek na podkarpaciu. Oświetlona i nie jeżdżą po niej samochody. Proszę wskazać mi podobnej długości i ścieżkę rowerową


Owszem, wskażę - w Przemyślu
B
Belfegor

odpowiedź jest prosta - ludzie coraz liczniej chcę spędzać czas wolny aktywnie, nie tylko wsiadając do samochodu i przemieszczając się z punktu A do punktu B.

Na zachodzie zamiłowanie do rowerów jest zaszczepiane od dziecka, dzieciątka podróżują ze swoimi rodzicami w specjalnych przyczepkach, wózkach itp. Młodzież szkolna do szkół dojeżdża głównie na rowerach. Ludzie starsi do pracy również często jeżdżą rowerami. Fakt faktem że nasza infrastruktura ścieżek rowerowych w naszym powiecie dopiero raczkuje ale jak dla mnie rosnące zainteresowanie śmiganiem na rowerze całą rodziną jest czymś pięknym :)

K
Krystian

Mimo kilku wad jest to jedna z najlepszych i atrakcyjnych ścieżek na podkarpaciu. Oświetlona i nie jeżdżą po niej samochody. Proszę wskazać mi podobnej długości i ścieżkę rowerową

B
Burmistrz
W dniu 29.09.2013 o 17:10, Wójt R....er napisał:

Teraz poprosimy Burmistrza Wyczawskiego, żeby wybudował ściężkę jednokierunkową z Radawy do Jarosławia... po drugiej stronie drogi - hihihihiŚcieżką jeżdża przede wszystkim mieszkańcy Szówska i Jarosławia - więc warto zadbać o ich głosy...

Z amatorami w spółki nie wchodzimy. Zrobimy ścieżkę, ale w inną stronę i zgodnie z przepisami.

W
Wójt R....er

Teraz poprosimy Burmistrza Wyczawskiego, żeby wybudował ściężkę jednokierunkową z Radawy do Jarosławia... po drugiej stronie drogi - hihihihi

Ścieżką jeżdża przede wszystkim mieszkańcy Szówska i Jarosławia - więc warto zadbać o ich głosy...

J
Jarosław Rowerowy
W dniu 09.08.2013 o 06:10, cyklista napisał:

Przekroje poprzecznePrzekroje poprzeczne wydzielonej drogi rowerowej to:1,5 m dla jednokierunkowej wydzielonej drogi rowerowej (zalecane 2,0 m zwłaszcza dla tras głównych)2,0 m dla drogi dwukierunkowej (zalecane 2,5 m i więcej zwłaszcza dla tras głównych)ponad 3,0 m w przypadku fizycznego rozdzielenia kierunków ruchu (np. przy pomocy słupka, uniemożliwiającego wjazd na ścieżkę niepożądanych pojazdów, do szerokości scieżki - licząc poprzecznie do faktycznego toru jazdy należy doliczyć srednicę słupka)Na łukach należy zawsze poszerzać przekrój poprzeczny o co najmniej 20 proc. W miejscach, gdzie rowerzyści muszą się zatrzymywać (np. dojazdy do skrzyżowań, zwłaszcza z sygnalizacją świetlną) wskazane jest poszerzanie nawet o 100-150 proc. z ewentualną segregacją fizyczną kierunków jazdy oraz słupkami uniemożliwiającymi nielegalny wjazd i parkowanie aut. Skrajnia pionowa drogi rowerowej to 2,5 m - dotyczy to także gałęzi drzew itp. Drogi pieszo-rowerowe powinny mieć szerokość minimum 3 metry przy czym w obszarach o zwiększonym ryzyku kolizji pieszy-rowerzysta (przystanki komunikacji zbiorowej, przejścia dla pieszych, sklepy) należy przekrój poszerzać do 4-5 metrów a nawet wprowadzać segregację ruchu rowerowego i pieszego, w tym segregację przy pomocy słupków. Należy unikać stosowania jednokierunkowych dróg pieszo-rowerowych i w takiej sytuacji stosować zróżnicowanie na chodnik i jednokierunkową drogę rowerową.Żadne elementy inżynieryjne i przeszkody o wysokości powyżej 0,05 m (zwłaszcza kwietniki, kosze na śmieci, słupki, barierki, lica ścian, reklamy, słupy latarni itp.) nie mogą znajdować się bliżej krawędzi drogi rowerowej, niż 0,5 m (wyjątkiem może być niska roślinność, ale należy tego unikać). Słupki segregujące powinny mieć wysokość do 0,6 m i być pozbawione ostrych krawędzi (wskazane zakończenie półsferyczne). W przypadku stosowania słupków i innych urządzeń służących segregacji i zapobieganiu nielegalnemu parkowaniu czy wjazdowi na drogę rowerową, odległość między słupkami zawsze musi wynosić 1,5 m licząc prostopadle do faktycznego toru jazdy rowerzystów (ale tylko dla jednego kierunku jazdy). Na poziomie gruntu dopuszczalne jest w przypadku dróg jednokierunkowych stosowanie zwężeń do 1,0 m na odcinkach o długości maksymalnej do 5 m. W przypadku dróg dwukierunkowych takie zwężenia są niewskazane, można je wprowadzić na przykład po uprzednim rozdzieleniu kierunków ruchu. Patrz, ustawa prawo o ruchu drogowym z 20 czerwca 1997 roku

Ścieżka w jedną stronę?!!! Jaki trzeba mieć mózg żeby coś takiego wymyśleć! Skandal!, brak po prostu słów.

Qrva matź

 

jarosławski kolarz

G
Gość

Takich perełek inwestycyjnych w gminie jest więcej :)

A
Aga
W dniu 26.09.2013 o 20:59, marko napisał:

dlatego jest jedno kierunkowa tylko do radawy

No tak, bardzo udana inwestycja - jednokierunkowa ścieżka , powrocik z Radawy już normalnie szosą, co szczególnie w przypadku rodzinnej wycieczki jest fantastycznym pomysłem...  paranoja...

m
marko
W dniu 08.08.2013 o 09:27, WB napisał:

Czy najważniejsza obecnie gminna inwestycja czyli ŚCIEŻKA ROWEROWA DO RADAWY DLA MIESZKAŃCÓW JAROSŁAWIA odpowiada poniższym parametrom??   szerokość drogi jednokierunkowej 1,5 m szerokość drogi dwukierunkowej 2,5 m odległość widoczności 70 m promień łuku poziomego 20 m spadek niwelety 5%...jeżeli nie spełnia, to nie dostanie pozwolenia na użytkowanie i będziemy mieć KOLEJNĄ BEZUŻYTECZNĄ NIEUKOŃCZONĄ GMINNĄ INWESTYCJĘ    

dlatego jest jedno kierunkowa tylko do radawy

e
ewa

ciekawa jestem, czy ktoś przez ten czas wypozyczył chociaz jeden rower, ja sie zastanawiam po co to komu potrzebne, nie było na co wydać kasy?

B
Balbinka

Skąd nagle taka wielka miłość do pedałów,że trzeba na gwałt budować ścieżkę rowerową?

c
cyklista

Przekroje poprzeczne
Przekroje poprzeczne wydzielonej drogi rowerowej to:

1,5 m dla jednokierunkowej wydzielonej drogi rowerowej (zalecane 2,0 m zwłaszcza dla tras głównych)2,0 m dla drogi dwukierunkowej (zalecane 2,5 m i więcej zwłaszcza dla tras głównych)ponad 3,0 m w przypadku fizycznego rozdzielenia kierunków ruchu (np. przy pomocy słupka, uniemożliwiającego wjazd na ścieżkę niepożądanych pojazdów, do szerokości scieżki - licząc poprzecznie do faktycznego toru jazdy należy doliczyć srednicę słupka)

Na łukach należy zawsze poszerzać przekrój poprzeczny o co najmniej 20 proc. W miejscach, gdzie rowerzyści muszą się zatrzymywać (np. dojazdy do skrzyżowań, zwłaszcza z sygnalizacją świetlną) wskazane jest poszerzanie nawet o 100-150 proc. z ewentualną segregacją fizyczną kierunków jazdy oraz słupkami uniemożliwiającymi nielegalny wjazd i parkowanie aut. Skrajnia pionowa drogi rowerowej to 2,5 m - dotyczy to także gałęzi drzew itp. Drogi pieszo-rowerowe powinny mieć szerokość minimum 3 metry przy czym w obszarach o zwiększonym ryzyku kolizji pieszy-rowerzysta (przystanki komunikacji zbiorowej, przejścia dla pieszych, sklepy) należy przekrój poszerzać do 4-5 metrów a nawet wprowadzać segregację ruchu rowerowego i pieszego, w tym segregację przy pomocy słupków. Należy unikać stosowania jednokierunkowych dróg pieszo-rowerowych i w takiej sytuacji stosować zróżnicowanie na chodnik i jednokierunkową drogę rowerową.

Żadne elementy inżynieryjne i przeszkody o wysokości powyżej 0,05 m (zwłaszcza kwietniki, kosze na śmieci, słupki, barierki, lica ścian, reklamy, słupy latarni itp.) nie mogą znajdować się bliżej krawędzi drogi rowerowej, niż 0,5 m (wyjątkiem może być niska roślinność, ale należy tego unikać). Słupki segregujące powinny mieć wysokość do 0,6 m i być pozbawione ostrych krawędzi (wskazane zakończenie półsferyczne). W przypadku stosowania słupków i innych urządzeń służących segregacji i zapobieganiu nielegalnemu parkowaniu czy wjazdowi na drogę rowerową, odległość między słupkami zawsze musi wynosić 1,5 m licząc prostopadle do faktycznego toru jazdy rowerzystów (ale tylko dla jednego kierunku jazdy). Na poziomie gruntu dopuszczalne jest w przypadku dróg jednokierunkowych stosowanie zwężeń do 1,0 m na odcinkach o długości maksymalnej do 5 m. W przypadku dróg dwukierunkowych takie zwężenia są niewskazane, można je wprowadzić na przykład po uprzednim rozdzieleniu kierunków ruchu.

 

Patrz, ustawa prawo o ruchu drogowym z 20 czerwca 1997 roku

 

W
WB

Chwila! Czegoś tu nie rozumiem.

Jest wypożyczalnia rowerów ALE NIE MA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ!!!!

Ścieżka jest w trakcie budowy a na plac budowy osoby trzecie wstępu nie mają!!!

GDZIE INFORMACJA, ŻE ZE ŚCIEŻKI KORZYSTAĆ NIE WOLNO???

 

JEŻELI KTOŚ POJEDZIE ŚCIEŻKĄ DO RADAWY I COKOLWIEK MU SIĘ NA ŚCIEŻCE STANIE (SKALECZY SIĘ W PALUSZEK, CZY USZKODZI WŁASNY ROWER NA JAKIEJŚ DZIURZE W ŚCIEŻCE) MOŻE POZWAĆ INWESTORA (CZYLI GMINĘ) O ODSZKODOWANIE.

INWESTOR PO PIERWSZE NIE ZABEZPIECZYŁ PLACU BUDOWY PRZED DOSTĘPEM OSÓB TRZECICH.
PO DRUGIE ISTNIENIE WYPOŻYCZALNI SUGERUJE KORZYSTANIE ZE ŚCIEŻKI ROWEROWEJ, CZYLI MOŻNA TO PODCIĄGNĄĆ POD ŚWIADOME WPROWADZENIE W BŁĄD ROWERZYSTÓW I NARAŻENIE ICH NA NIEBEZPIECZEŃSTWO.

 

Czy ktoś z PRAWNICZYM WYKSZTAŁCENIEM POMYŚLAŁ O MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA POZWÓW PRZECIWKO GMINIE, CZY TEŻ JAK ZWYKLY WSZYSTKO JEST NA ZASADZIE, ŻE "JAKOŚ TO BĘDZIE"???

 

W
WB

Kiedy były robione ostatnio badania jakości wody w radawskim zalewie???

...Pytam, bo pewna biochemiczka we własnym zakresie przebadała jakość wody z zalewu i zabroniła dziecku do zalewu wchodzić.

...jak woda wygląda i pachnie widzimy wszyscy.
TO GDZIE SĄ TE OFICJALNE I AKTUALNE WYNIKI BADAŃ PROWADZONYCH W RAMACH KONTROLI WEWNĘTRZNEJ???

...przypominam, że ustawa zobowiązuje organizatora kąpieliska

 

ps. chyba zapytam w rzeszowskim sanepidzie o wyniki

 

 

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3