MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zaproszenie na ibizę

MAREK JAKUBOWICZ
Bez kosztownych wydatków na samolot, pakowania walizek i stresu związanego z dalekim wyjazdem można było 28 maja br. zobaczyć ibizę w rzeszowskim salonie firmy Exter.

Mowa oczywiście o najnowszym modelu Seata, noszącym nazwę hiszpańskiej, godnej zobaczenia, wyspy. Pierwsza ibiza zeszła z taśmy w 1984 r. i i korzystała z technicznych rozwiązań fiata uno. Najnowsza, trzeciej generacji ibiza, wykorzystuje technologie zastosowane w najnowszym volkswagenie polo.Po odsłonięciu samochodu i opadnięciu dymów oczom zebranych w Exsterze ukazała się zgrabna, można powiedzieć, że sportowa sylwetka. Stylistyka nadwozia naprawdę musi się podobać każdemu. I nic w tym dziwnego, wszak auto projektował sam Walter de Silva, stylista alfy romeo 156.Nowa ibiza oferowna jest w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia typu hatchback. Wnętrze nie odbiega specjalnie od tego do czego przyzwyczaiły nas ostatnie modele Seata. Jest wygodne, ergonomiczne z charakterystycznymi elementami hiszpańskimi np. z czerwono podświetlanymi zegarami i wskaźnikami.

Mocna strona - bezpieczeństwo

W rywalizacji z konkurencją, do której trzeba zaliczyć peugeota 206, citroena C3, renault clio, opla corsę i przeciwnika z tej samej stajni volskwagena polo, ibiza ma mocny argument w postaci bogatego pakietu bezpieczeństwa. Na wyposażeniu standardowym znajdują się: dwie poduszki powietrzne ( z możliwością wyłączenia poduszki paseżera, jeśli to miejsce nie jest zajęte), system ABS, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, progresywne hydrauliczno-elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Nowa ibiza jest również bardziej sztywna, o 30 proc. więcej od poprzedniczki. W testach na dachowanie, kabina pasażerska pozostała nie uszkodzona. W opcji znajdują się układy : kontroli trakcji TCS, stabilizacji toru jazdy ESP i hamowania HBA. Można także otrzymać model z ze specjalnie zaprokjektowanymi pedałami, chowającymi się podczas zderzenia.

Trzy cylindry

[obrazek3] (fot. JANUSZ PAWLAK)Gama silników oferowana w nowej ibizie obejmuje trzy jednostki benzynowe i trzy diesle. Po raz pierwszy w modelu Seata zastosowano silnik trzycylindrowy o poj. 1,2 l i mocy 64 KM. Jest on tańszy w produkcji, mniej waży, ma mniejsze rozmiary i jest bardziej ekonomiczny. Pozostałe benzyniaki to czterocylindrowe 16-zaworowe silniki o poj. 1,4 l i mocy 75 i 100 KM. Wszystkie wysokoprężne jednostki posiadają pojemność 1,9 l. Różnią się szczegółami w budowie i co za tym idzie mocą. Najsłabsza ma moc 64 KM. Dwie następne posiadają nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa, turbo sprężarkę i chłodnicę powietrza. Dzięki tym zabawkom ich moc wynosi odpowiednio 100 i 130 KM. Ibiza w wersji z najmocniejszym silnikiem posiada 6-stopniową skrzynię biegów. Pozostałe silniki współpracują ze skrzynią pięciobiegową. Natomiast ibiza z silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM może być dostępna z automatem.

Wyjazd w czerwcu

Nowa ibiza będzie dostępna na polskim rynku od czerwca br. Ogólnopolskie otwarte drzwi u Seata odbędą się w dniach 14-16 czerwca. Bądzie wtedy okazja przyjrzeć się bliżej nowej ibizie, a może nawet dokonać udanego zakupu. Trzydrzwiowa wersja z silnikiem 1,2 l ma kosztować 37 490 zł, a pięciodrzwiowa z silnikiem 1,4 l - 39 690 zł. Byłoby niezłą gratką pojechać nową ibizą na Ibizę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24