Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zelmer rozwija sprzedaż na Węgrzech

Józef Lonczak
2010 r. blisko 80 proc. eksportu rzeszowskiej firmy ma stanowić sprzedaż do krajów naszego regionu pod marką Zelmer.
2010 r. blisko 80 proc. eksportu rzeszowskiej firmy ma stanowić sprzedaż do krajów naszego regionu pod marką Zelmer.
Rzeszowski Zelmer zarejestrował na Węgrzech spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością „Zelmer Magyarorszag K.f.t." jest to spółka handlowa, prawa węgierskiego z siedzibą w Budapeszcie (Zelmer Magyar).

 

Spółka zależna Zelmer Magyarorszag została powołana w celu realizacji operacji handlowych na rynku węgierskim i zawarcia kontraktów handlowych z dużymi sieciami sprzedażowymi na Węgrzech.

- Powołanie spółki zależnej na rynku węgierskim jest kontynuacją realizacji przyjętej strategii przez Zelmer w obszarze sprzedaży eksportowej i umacniania pozycji marki Zelmer w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W skład Grupy Kapitałowej Zelmer wchodzą już, bowiem spółki zlokalizowane na terenie Czech, Rosji, Słowacji i Ukrainy - tłumaczy Grzegorz Ochab, kierownik Punktu Obsługi Klientów w Rzeszowie, KBC Securities N.V. Oddział w Polsce.

Przypomnijmy, że jest to już piąta zagraniczna spółka wchodząca w skład naszej grupy kapitałowej. Fakt, że powstaje w tym momencie jest dowodem, że mimo kryzysu gospodarczego nieprzerwanie realizujemy strategię rozwoju Grupy Zelmer – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu Zelmer SA.

Zelmer S.A. objął w nowozawiązanej spółce udziały reprezentujące 100 proc. kapitału zakładowego i uprawniające do wykonywania 100 proc. ogólnej liczby głosów na Zgromadzeniu Wspólników. Spółkę utworzono jako spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością prawa węgierskiego, z początkowym kapitałem zakładowym

w wysokości 6 mln HUF (forintów), który został w całości pokryty. Objęcie udziałów nastąpiło po ich wartości nominalnej, sfinansowane zostało ze środków własnych Zelmer S.A. i traktowane jest jako inwestycja długoterminowa.

Strategię Zelmer PRO 2010 największy polski producent małego AGD zaprezentował na początku ub.r. Jej ważnym elementem jest rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Operacje handlowe przynoszą już widoczne efekty. Marka Zelmer stała się po 2008 roku 4. marką w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zgodnie z założeniami strategii w 2010 roku blisko 80 proc. eksportu rzeszowskiej firmy będzie stanowiła sprzedaż do krajów naszego regionu pod marką Zelmer, co pozwoli uzyskiwać wyższe marże.

W celu dalszego dynamicznego zwiększania eksportu, nie wykluczamy powoływania w przyszłości kolejnych zagranicznych spółek. Uzależnione to będzie od tempa rozwoju oraz potencjału danego rynku - zapowiedział J. Płocica.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24