MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, co kupujemy najchętniej w sklepach internetowych

[email protected]
Zobacz, co kupujemy najchętniej w sklepach internetowych
Zobacz, co kupujemy najchętniej w sklepach internetowych sxc.hu
W ubiegłym roku klienci przeznaczyli na zakupy dokonywane w sieci 17,9 mld zł. Najczęściej w sklepach internetowych kupujemy odzież i obuwie. A co poza tym?

Od telewizorów po bilety lotnicze
Okazuje się, ze oprócz odzieży i obuwia (62 proc.), najczęściej w sieci kupujemy w kolejności: RTV, AGD, sprzęt elektroniczny (59 proc.), produkty bankowe (58 proc.), książki (54 proc,.),  części motoryzacyjne, samochody (53 proc.), bilety (42 proc), wycieczki, hotele, bilety lotnicze ( 39proc.),  muzyka i filmy (39 proc.), kosmetyki (38  proc.),  sprzęt sportowy (38 proc), meble 937 proc.).  Dane – według PMR Research.
Dynamika zakupów jednak maleje
Firma badawcza PMR szacuje, że w ubiegłym roku klienci przeznaczyli na zakupy dokonywane w sieci 17,9 mld zł, o 14,8 proc. więcej niż w roku 2010. Ale w tym roku dynamika wzrostu się obniży. Będzie tak zarówno w tym, jak i przyszłym roku.

Kryzys powodem mniejszych zakupów
Powodem takiej sytuacji jest z jednej strony kryzys, który sprawia, że klienci wstrzymują zakupy. Z drugiej, wpływ na spowolnienie ma coraz bardziej rosnące nasycenie rynku w najbardziej popularnych kategoriach produktów, takich jak odzież, RTV i AGD, bankowość, książki oraz części samochodowe i motoryzacyjne.
W tych kategoriach w czerwcu tego roku przynajmniej raz zakupu dokonała ponad połowa internautów, a jednocześnie oferta sklepów jest największa. W wielu branżach – na przykład w handlu elektroniką – wyścig na ceny doprowadził do obniżek marż.

Zmniejsza się konkurencyjność części sklepów
PMR dodaje, że z roku na rok spada też konkurencyjność części sklepów internetowych. Wszystko dlatego, że w handel internetowy coraz intensywniej inwestują duże, tradycyjne sieci handlowe. Im łatwiej narzucić swoje ceny i wyeliminować część konkurencji z rynku.
Fachowcy od handlu oceniają, że trend ten będzie widoczny w najbliższych latach bardzo wyraźnie. Szczególnie w branży odzieżowej, gdzie już teraz swoje platformy sprzedaży odzieży w internecie rozwijają największe globalne grupy, wśród których jest Inditex, właściciel m.in. Zary i Mango, LPP, C&A, a także Deichmann.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24