Budowę, bez symbolicznego wbicia łopaty, zainaugurowano w pobliżu Ronda Strefowego przy Tarnobrzeskim Parku Przemysłowo-Technologicznym. Tutaj ponad dziewięciokilometrowy odcinek obwodnicy będącej nowym śladem drogi wojewódzkiej 871 skrzyżuje się z drogą wojewódzką 723.
Obwodnica Tarnobrzega to największa inwestycja drogowa miasta, która planowana była od kilkudziesięciu lat. Przejmie ruch tranzytowy, dzięki czemu w centralnej części miasta poprawi się bezpieczeństwo i obniży poziom hałasu.
Podczas uroczystego spotkania prezydent Tarnobrzega przypomniał, że przełomowym dla inwestycji był 2016 rok, kiedy to obwodnica, dzięki zarządowi województwa podkarpackiego na czele z marszałkiem Władysławem Ortylem, znalazła się wśród projektów kluczowych dla regionu oraz rok 2017, w którym zarząd przyznał jej ponad 42 miliony złotych dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
Dariusz Bożek wspomniał, że był też moment krytyczny, kiedy najwięksi optymiści tracili nadzieję, że obwodnica powstanie. Stało się tak po bankructwie wykonawcy ze Szczecina, z którym w 2018 roku podpisano umowę na budowę drogi. Samorząd musiał na nowo przeprowadzić procedurę przetargową.
Prezydent dziękował za wsparcie osobom, bez których do inwestycji by nie doszło - reprezentującej zarząd województwa wicemarszałek Ewie Draus, wiceministrowi infrastruktury Rafałowi Weberowi oraz wojewodzie podkarpackiemu Ewie Leniart.
Wiceminister Rafał Weber gratulował władzom miasta i urzędnikom dopięcia planu realizacji obwodnicy na ostatni guzik, wykonawcy życzył, aby wszystko przebiegło zgodnie z planem. Dziękował też całej "sztafecie osób", zaangażowanej w przedsięwzięcie, między innymi byłym prezydentom Tarnobrzega i byłemu przewodniczącemu rady miasta Kamilowi Kalince.
Bardzo ważny dla miasta dzień, można powiedzieć, że historyczny, bowiem długo oczekiwana i jakże potrzebna inwestycja wchodzi w fazę realizacyjną, w fazę prac ziemnych. Rozpoczynamy wsteczne odliczanie do udostępnienia drogi obwodowej, która da oddech miastu. Poprawi bezpieczeństwo, ułatwi tranzyt - mówił Rafał Weber.
Ta droga jest niezwykle ważna dla Tarnobrzega i Podkarpacia. Samorząd województwa wspiera i będzie wspierał dalszy rozwój układu komunikacyjnego dla Tarnobrzega - zapewniła wicemarszałek Ewa Draus.
Na wykonanie inwestycji firma Strabag ma 17 miesięcy (do końca lipca 2022 roku). Powstanie jednojezdniowa droga z nawierzchnią bitumiczną po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m oraz poboczu o szerokości 1,25 m. Na całym odcinku wybudowane zostaną 4 ronda.
Zakres realizowanych prac obejmuje również budowę dróg serwisowych o szerokości 3,5 m na większości odcinka obwodnicy, budowę 2 zbiorników odparowujących oraz 2 przejść dla zwierząt i ok. 2 km płotków naprowadzających dla zwierząt. Nasadzone zostanie ok. 4,5 ha roślinności leśnej, a redukcję hałasu zapewnią ekrany akustyczne na długości ok. 0,12 km.
Obwodnica Tarnobrzega. Las Zwierzyniec mocno przerzedzony, k...
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?