Oprócz zachęt ekonomicznych, magnesem, który przyciągnął inwestycję Goodricha do specjalnej strefy ekonomicznej pod Rzeszowem była renoma Doliny Lotniczej. Goodrich jest kolejnym światowym koncernem z branży lotniczej, który postanowił tutaj zapuścić korzenie i robić biznes.
Pracy przybywa
Krośnieński zakład ciągle rozszerza asortyment produkcji. Do niedawna budował swój prestiż wytwarzając podwozia do słynnych myśliwców F-16, a także podzespołów dla samolotów Boeinga oraz Bombardiera.
- Obecnie uruchamiamy produkcję części i podzespołów do samolotów koncernu Airbusa A-380, a także Gofstreema G-650 oraz Boienga-777. Roboty przybywa, łączymy swe szanse rozwojowe z produkcją podzespołów i kooperacją z największymi koncernami lotniczymi świata. Mamy u nich ugruntowaną opinię jako solidny dostawca – dodaje szef krośnieńskiego Goodricha.
Zakład o ustalonej renomie
Firma należy do najbardziej renomowanych przedsiębiorstw branży lotniczej na Podkarpaciu. Zarówno jeśli idzie o wyposażenie, stosowane technologie, jak też uzyskiwane wyniki ekonomiczne.
A pan Jan jest znaną i popularną postacią w lotniczym światku. Obok Marka Dareckiego, prezesa WSK Rzeszów i Ryszarda Łęgiewicza był w gronie założycieli Stowarzyszenia Dolina Lotnicza.
Warto to wiedzieć
Ocenia, że kilka czynników decyduje o sukcesie rynkowym i ekonomicznym firmy, którą kieruje. Ma na myśli w kolejności: doświadczoną kadrę, właściwą organizację pracy, konkurencyjne koszty produkcji, zdolność uczenia się oraz dostosowania do wymogów klientów.
Od lat specjalnością krośnieńskiej firmy są części i podzespoły do podwozi lotniczych samolotów różnych marek i typów. Odbierają je i montują w swych samolotach tak renomowane firmy jak: Boeing, Bombardier.
Z kolei głównymi odbiorcami innych wyrobów i podzespołów lotniczych są firmy korporacji Goodrich w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Dumą krośnieńskiej firmy są podwozia do słynnego myśliwca F-16. Polskie „Podniebne Jastrzębie” też latają z podwoziami z Krosna rodem.
Ludzie i maszyny Wielkim atutem krośnieńskiej firmy jest nowoczesny park maszynowy. Maszyny i urządzenia produkcyjne pochodzą przeważnie ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady.
Innym atutem lotniczej fabryki jest doświadczona i dobrze wykształcona kadra inżynieryjno-techniczna. Starsi fachowcy potrafią przekazywać swą wiedzę młodym pracownikom.
Goodrich w pigułce
**Specjalność zakładu** – produkcja podzespołów i elementów podwozi lotniczych dla najbardziej renomowanych firm.
Zatrudnienie – 418 osób.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć
- Która się ubiera, a która "przebiera"? Projektant wziął pod lupę gwiazdy po 50-tce
- Iza Krzan pokazała się tak, jak stworzył ją Bóg. Na ten widok opadną wam szczęki