Fabryka Wagonów w Gniewczynie Łańcuckiej wraca w polskie ręce!

Arkadiusz Rogowski
Arkadiusz Rogowski
Umowę na nabycie terenu pod budowę wagonów w Gniewczynie PKP Cargo podpisało w środę 13 października
Umowę na nabycie terenu pod budowę wagonów w Gniewczynie PKP Cargo podpisało w środę 13 października Fot. Archiwum Nowin, PKP Cargo
PKP Cargo podpisało w środę umowę o przejęciu dawnej fabryki wagonów w Gniewczynie Łańcuckiej. To szczęśliwy finał wieloletnich starań o ratowanie zakładów, które po sprzedaży słowackiej spółce zaprzestały produkcji. Pierwsze wagony z logo PKP CARGO mają zjechać z taśmy montażowej na przełomie 2022 i 2023 roku.

- To dla nas bardzo ważny dzień – mówił Czesław Warsewicz prezes PKP CARGO podczas podpisania umowy na nabycie terenu pod budowę wagonów w Gniewczynie. - Starania o przejęcie tej dawnej fabryki rozpoczęliśmy jeszcze w 2019 roku i teraz kończymy ten skomplikowany pod względem prawnym proces - dodał.

Umowa pozwala na rozpoczęcie przygotowań do wznowienia produkcji wagonów towarowych na Podkarpaciu. Szczegóły inwestycji mają zostać przedstawione podczas spotkania na terenie fabryki w Gniewczynie pod koniec października. Obecnie PKP CARGO negocjuje umowę o współpracy technologicznej z Wagonami Świdnica - spółką należącą do amerykańskiej Grupy Greenbrier.

- Chodzi nam o zaspokojenie potrzeb taborowych PKP CARGO – podkreśla prezes Warsewicz. - Średni wiek naszych wagonów to kilkadziesiąt lat, stopniowo będą one wycofywane z użytku, więc trzeba je zastąpić nowymi pojazdami. Ponadto, nowe wagony są tańsze w utrzymaniu.

CZYTAJ TEŻ: Fabryka Wagonów w Gniewczynie po latach wróciła w polskie ręce. Ilu pracowników będzie mogło wrócić do swojego zakładu?

- Cała ta operacja przyniesie również nowe miejsca pracy w regionie, w którym fabryka przed sprzedażą w słowackie ręce zatrudniała blisko 1000 osób – przypomina europoseł Tomasz Poręba (PiS), od samego początku zaangażowany w ratowanie zakładów w Gniewczynie. - Na mocy porozumienia z PKP Cargo, fabryka ta wraca w polskie ręce. Dzięki temu na Podkarpaciu znów będą produkowane wagony. Niewielu w to wierzyło, ale po wielu latach zabiegów udało nam się to zrobić. Jestem z tego osobiście bardzo dumny i szczęśliwy – dodaje europoseł, którego rodzice pracowali na kolei.

Handlowi giganci przejdą na “zielony” transport?

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A podatków z tacy nikt jeszcze szczylu w bolandii nie płaci.
G
Gość
14 października, 2:08, Stanislaw Bednarz:

Totalna opozycja wyje ze Polska staje na nogi czego dowodem sa trole z P.O. ciekawe czy placa podatki ze tacy zatroskani najzwyklejsi szuje z pod ciemnej gwiazdy

PISoBOLSZEWICKIE sługusy Putina w aukcji.

Najcenniejsze są twoje gosiu diagnozy ze komuchy i prawackie złodzieje nie cierpią konkurencji.

G
Gość
Wszystko robicie wolactwo nie tak, firmy inwestują jak mają zyski,. Bo zyski informują czy firma sobie radzi,. PKp cargo ma Straty i to potężne. Co będziecie. Zebrać od podatników kasę jak. To było że. Stoczniowcami
G
Gość
Uuuu to znając życie polski podatnik będzie musiał dokładać, a. Tam. Będą. Tylko obdadzane partyjniaki z magistrami teologi itd
Dodaj ogłoszenie