MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Fiesta w nowej wersji

MAREK JAKUBOWICZ
Dziennikarze "nowin" mieli okazję przetestować odnowionego forda fiestę. Światowa prapremiera tego modelu miała miejsce w ub. roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie.

Stylistom forda udało się stworzyć auto o dynamicznej linii nadwozia. Można by rzec małego focusa. Wnętrze jest przytulne i wygodne. Ergonomia znalazła szczególne zastosowanie na miejscu kierowcy. Wszystkie elementy dopracowano starannie, by osoby o różnej budowie ciała i wzroście mogły prowadzić auto wygodnie i z przyjemnością. Fiesta oferowana jest z 5-drzwiowym nadwoziem. Usportowiona 3-drzwiowa wersja dostępna będzie w przyszłym roku.

Silniki

Nabywca nowej fiesty będzie miał do wyboru jednostki napędowe charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa, a więc ekonomiczne i ekologiczne. Nowością jest 1,4 litrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 68 KM, który spala 4,3 litra oleju na sto kilometrów. Specjalnie dla nowej fiesty powstał też silnik benzynowy w dwóch wersjach - o poj. 1,4 l i mocy 80 KM i o poj. 1,6 l i mocy 100 KM. Są to silniki 16-zaworowe o dwóch wałkach rozrządu w głowicy. Pierwszy spala 6,4, a drugi 6,6 l /100 km. Fiesta z tą drugą wersją silnika "setkę" uzyskuje w 10,6 sekundy. Uzupełnieniem nowych silników będzie znana już jednostka 8-zaworowa o poj. 1,3 l i mocy 58 lub 69 KM.

Bezpieczeństwo

Auto wyposażono w Inteligentny Sysytem Bezpieczeństwa (IPS), dostępny dotyczczas w limuzynach, a sterujący czołowymi poduszkami o dwóch stopniach napełniania. W opcji znajdują się poduszki boczne dla kierowcy i pasażera oraz boczne kurtyny powietrzne. Auto posiada dodatkowo wzmocniony szkielet nadwozia, kontrolowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu, nowoczesne pasy bezpieczeństwa. Fiesta wyposażona jest w ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD.

Zawieszenie i komfort jazdy

Z przodu zastosowano kolumny McPhersona ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami o przesuniętej osi względem osi pionowej. Dolne wahacze o profilu "L" mocowane są do ramy pomocniczej za pomocą tulei. Z tyłu - belka skrętna, płaskie sprężyny śrubowe umieszczone pod podłogą, oraz amortyzatory. Warto także podkreślić, że projektanci maksymalnie przesunęli koła na zewnątrz. W rezultacie fiesta dysponuje największym rozstawem kół i osi w segmencie B. W efekcie tych poczynań auto świetnie trzyma się drogi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24