MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na wszelkie okazje

ANDRZEJ KLIMCZAK
AUTOR
Mniejszy od pozostałych transitów, nowy ford tourneo, może stać się przebojem wśród wielofunkcyjnych samochodów dostawczo-osobowych.

Ponad 6 tys. kilometrów jazdy testowej forda tourneo, w ekstremalnych warunkach pogodowych i terenowych, wykazało wiele zalet tego samochodu. Komfortowa, ośmioosobowa wersja tourneo sprawdza się nie tylko jako samochód wykorzystywany do transportu osobowego ale również do przewożenia ładunków o wadze nie przekraczającej 1200 kg. Samochód może doskonale spełniać rolę turystycznego samochodu rodzinnego. Wyposażenie w wygodne fotele i system klimatyzacji i ogrzewania dla każdego pasażera zapewnia kbardzo dobre warunki podróżowania.

Dbałość o szczegóły

Ford Transit Tourneo 2.0 GLX

Silnik -1998 cm3
Moc silnika -100KM
Moment obrotowy -230Nm przy 2000 obr/min
Max. Prędkość - 160 km.h
Zużycie paliwa:
cykl miejski - 8.5 l
Poza miastem -6.0 l
Średnie - 6.9 l
Wyposażenie standardowe
Poduszka powietrzna kierowcy/pasażera
Klimatyzacja przednia i tylna
ABS
TCS
Elektryczne szyby przód
Elektryczne lusterka boczne
Centralny zamek
Prawe i lewe odsuwane drzwi boczne
Przednie światła przeciwmgielne
Przyciemniane szyby
Ogrzewana przednia szyba
Ogrzewane tylne szyby drzwi tylnych dwuskrzydłowych
Wycieraczki drzwi tylnych dwuskrzydłowych
Trzecie światło stop
Lakier metalizowany steel blue
Regulowane światła przednie
Przygotowanie do rozruchu przy -20C

Dwumiejscowa kabina kierowcy jest przestronna i funkcjonalna. Duża ilość pułeczek i schowków w zasięgu ręki kierowcy stanowi zaletę konstrukcji. Rozmieszczenie przycisków i klawiszy na desce rozdzielczej nie wymaga od kierowcy specjalnych ewolucji. Do mankamentów można zaliczyć tapicerkę podłogową wysuwającą się spod listew na przednich błotnikach.
Boczne, rozsuwane drzwi z obu stron pojazdu ułatwiają pasażerom opuszczenie miejsc. Ośmioosobowa wersja Tourneo, dysponuje sporą ilością miejsca na bagaże.
Wersję osobową transita, łatwo przerobić na przestronną bagażówkę. Siedzenia pasażerów wyciąga się jednym ruchem ręki. Wyposażone w kółka nie wymagają podnoszenia.

W mieście i na trasie

Mniejszy rozstaw pomiędzy osiami spowodował, że na nierównościach jezdni, tył samochodu nie jest rzucany we wszystkie strony. Samochód doskonale trzyma się nawierzchni nawet na ostrych zakrętach. Przy jeździe w górach, z pełnym obciążeniem, auto nie wykazywało wyraźnego spadku mocy. W trudnym terenie nie wzrastało też nadmiernie spalanie. Samochód wyposażony w silnik Diesla o pojemności 1998 ccm spala średnio ok. 7 l ropy na 100 km. W jeździe miejskiej lub w przedziale prędkość 130 - 160 km/h spalanie mieści się w przedziale 8-9 litrów na 100 km.

Za ile?

Cena auta będzie najprawdopodobniej wynosić ponad 100 tys. zł. Sprzedaż swej nowości Ford Distribution Polska zapowiada od października tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24