Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Nowy terminal przeładunkowy kosztował 61 mln zł i przyczyni się do rozwoju gospodarczego Podkarpacia [ZDJĘCIA]

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Otwarcie nowego Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS z udziałem oficjalnych gości.
Otwarcie nowego Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS z udziałem oficjalnych gości. fot. Dominik Siatrak / Radio LELIVA
Nowy terminal LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego Podkarpackiego - podkreślał wiceminister infrastruktury Rafał Weber podczas oficjalnego otwarcia tej inwestycji w Woli Baranowskiej.

Spis treści

Dzisiaj oficjalnie otwarto nowy Terminal Przeładunkowy PKP LHS sp. z o.o. na stacji Wola Baranowska. Terminal zbudowano kosztem 61 mln zł. Ma on ponad 4 hektary powierzchni i jest zlokalizowany na stacji Wola Baranowska LHS.

Duże znaczenie dla rozwoju Podkarpacia

Inwestycja spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa umożliwi zwiększenie ilości towarów przewożonych szerokotorową linią kolejową oraz wpłynie pozytywnie na rozwój nowoczesnych usług logistycznych w północno-zachodniej części woj. podkarpackiego.

- Powstanie Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego Podkarpacia oraz dla zwiększenia możliwości przewozu ładunków koleją, co poprawi bezpieczeństwo łańcuchów dostaw - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Terminal dla podkarpackich przedsiębiorców

- Jest to kluczowa inwestycja dla województwa podkarpackiego, ponieważ wzmacnia pozycję naszego regionu pomiędzy wschodem i zachodem kraju. Ten terminal umożliwi efektywniejszy i zrównoważony rozwój transportu w naszym województwie. To także ważny krok w utrzymaniu silnej pozycji Podkarpacia. Ta inwestycja pomiędzy strefami gospodarczymi: mielecką i tarnobrzeską będzie dobrze służyć podkarpackim przedsiębiorstwom - mówiła Ewa Draus, wicemarszałek woj. podkarpackiego.

Większa przepustowość i bezpieczeństwo
— Rozwijamy naszą spółkę. Uruchomienie nowego Terminala Przeładunkowego umożliwi obsługę dłuższych pociągów na stacji Wola Baranowska LHS, zapewni dogodny dojazd samochodów do przeładowywanych towarów, poprawi płynność ruchu pojazdów samochodowych na terenie placu ładunkowego, zwiększy przepustowość stacji kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo składowanych towarów — zapewniał Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.

Podkarpacie dołożyło 16 mln zł

Zbudowany plac przeładunkowo-składowy liczy 40,6 tys. mkw., i ma dwa układy torów 1435 mm oraz 1520 mm użytkowane przez PKP oraz koleje naszych wschodnich sąsiadów.

Terminal został wyposażony w nowoczesne urządzenia do przeładunku, takie jak kontenery typu reachstacker, umożliwiające obsługę różnorodnych ładunków intermodalnych.

Projekt, o nazwie "Budowa terminala przeładunkowego firmy PKP LHS na stacji Wola Baranowska LHS wraz z niezbędną do realizacji infrastrukturą," otrzymał dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

Całkowite wydatki na projekt wyniosły ponad 61 mln zł, z czego ponad 16 mln zł stanowiło dofinansowanie z RPO WP na lata 2014-2020.

od 12 lat
Wideo

Umowa pomiędzy PKP a Budimexem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24