Spośród tych trzech arterii, nowa droga obwodowa Tyczyna liczyć ma 1,5 km, ale interesują się nią mieszkańcy Rzeszowa oraz gmin leżących w kierunku południowym m.in.: Hyżne, Dynów, Jawornik Polski, czy Dubiecko, bo na niej tworzą się duże korki.
Szybciej do Hyżnego i Dynowa
- Dla układu komunikacyjnego miasta Rzeszowa obwodnica Tyczyna jest bardzo ważna, ponieważ płynność ruchu przez Tyczyn determinuje przepustowość ważnej arterii Rzeszowa, czyli Alei generała Sikorskiego i drogi wojewódzkiej 878. Od dawna wyczekiwaliśmy tej inwestycji, bo chodzi o to, aby ta arteria płynnie wyprowadzała ruch ze stolicy Podkarpacia i właśnie ta obwodnica, ma zapewnić mieszkańcom Tyczyna i okolic poprawę warunków komunikacyjnych - podkreślał Andrzej Szlachta, poseł na Sejm RP. - Również bardzo ważna dla mieszkańców Rzeszowa jest znacznie kosztowniejsza inwestycja drogowa, to jest budowa południowej obwodnicy Rzeszowa, która niestety znowu się opóźnia, a szkoda - ubolewa.
15,7 mln zł dofinansowania
Budowa obwodnicy Tyczyna w ciągu drogi wojewódzkiej 878 ma kosztować według wstępnych szacunków ok. 22 miliony (do 22 400 000 zł), w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zostało zapewnione na poziomie 15,68 mln zł.
Początkowo były rozważane dwa warianty usprawnienia przejazdu z Rzeszowa przez Tyczyn na południe regionu tj. budowa nowej obwodnicy lub modernizacja DW 787 „po istniejącym śladzie”.
- W przypadku Tyczyna zwyciężyła koncepcja zbudowania fragmentu drogi wojewódzkiej „po nowym śladzie”. Jest to lepsze rozwiązanie, bo nowa obwodnica zapewnia większe bezpieczeństwo ruchu - wyjaśnia Wojciech Buczak, z-ca dyrektora ds. przygotowania inwestycji w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.
Przeciwnicy koncepcji nowej obwodnicy wskazywali, że jej zbudowanie przy rzece Strug może spowodować większe zagrożenie powodziowe.
- Jednak przeprowadzone dokładne wyliczenia, nie tylko nasze, wykluczają przypuszczenie, że zbudowanie nasypu nowej drogi przyczyni się do zwiększenia poziomu wód zalewowych w Tyczynie. Ponadto, nasze rzetelne przygotowanie tej inwestycji przyspieszyło decyzję o regulacji Strugu w Tyczynie - mówi Wojciech Buczak.
Uzyskanie ZRID (zgody na realizację inwestycji drogowej) planowane jest w II - III kwartale 2022 r. Natomiast zakładany okres realizacji robót to lata 2022 – 2026. Ma ona liczyć 1,5 km długości i być jednojezdniową droga klasy G (główna), z dwoma pasami o szerokości 3,5 m, plus ścieżka rowerowa.
Początek obwodnicy jadąc drogą wojewódzką 878 od Rzeszowa, zaplanowano na rondzie z ul. Orkana. Obwodnica ma się kończyć na skrzyżowaniu z ul. Mokra Strona (od strony Kielnarowej).
- Zbudowane zostaną dwa mosty, mniejszy przez Hermanówkę i większy - przez Strug i nad ul. Wyzwolenia. Obwodnica odciąży centrum Tyczyna od ruchu pojazdów ciężarowych i osobowych, zwiększy przepustowość, a istniejący fragment DW 878 stanie się lokalną drogą dojazdową - dodaje Wojciech Buczak.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"