Rozpoczął się ostatni etap rozbudowy krośnieńskiego odcinka krajowej "28". Powstanie druga jezdnia i nowy wiadukt [ZDJĘCIA]

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Rozpoczęły się prace związane z dobudową drugiej nitki drogi krajowej nr 28, między ulicami Tysiąclecia i Zręcińską w Krośnie. Potrwają do końca listopada. Dzięki tej inwestycji ruch po tzw. obwodnicy (czyli krajowej "28" w granicach miasta) będzie odbywał się płynnie.

Jedenastokilometrowy odcinek drogi krajowej nr 28 przebiegającej przez Krosno to jedna z najruchliwszych arterii miasta. Skupia się tutaj zarówno ruch lokalny, jak i tranzytowy. Jak wynika z danych systemu inteligentnego sterowania ruchem, każdego dnia w godzinach porannych wjeżdża nią do miasta z obu stron (od Jasła i od Miejsca Piastowego) po kilkanaście tysięcy samochodów.

Krośnieński odcinek DK 28, zwany przez mieszkańców obwodnicą, został w ciągu ostatnich lat gruntownie zmodernizowany i poszerzony. Pozostał jednak jednojezdniowy 1,5-kilometrowy odcinek: między skrzyżowaniem z ul. Zręcińską a skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia. Tam tworzyły się korki i niebezpieczne sytuacje, dochodziło też do wypadków.

Miasto dążyło do jego przebudowy, ale poszerzenie tego odcinka DK 28 było wymagającym przedsięwzięciem, przede wszystkim ze względu na koszty, związane z koniecznością budowy wiaduktu nad torami kolejowymi przebiegającymi pod tym fragmentem drogi. Dopiero w ub. roku udało się uzyskać dofinansowanie tej inwestycji. Tym samym stało się możliwe rozpoczęcie ostatniego etapu przebudowy tak zwanej obwodnicy.

Między skrzyżowaniami ul. Podkarpackiej z ul. Tysiąclecia i ul. Zręcińską powstanie druga jezdnia. Będzie też zbudowany nowy wiadukt.

Rozpoczęły się już prace przygotowawcze. Porządkowany jest teren, wycinane drzewa. Kolejnym etapem, poprzedzającym powstanie drogi, będzie budowa i przebudowa sieci podziemnych. Siedem budynków (w tym cztery mieszkalne) koliduje z przebiegiem nowej jezdni i jej infrastrukturą. Ich rozbiórka rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Czytaj także

Kierowcy już muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu, związanymi z robotami wyburzeniowymi i przygotowaniami do budowy nowego wiaduktu. Na razie zamknięta została część ulicy Okulickiego i ul. Skłodowskiej-Curie w sąsiedztwie wiaduktu. Zamknięte dla ruchu są także odcinki równoległe do drogi krajowej nr 28 - ul. Podkarpackiej oraz ul. Baczyńskiego w obrębie skrzyżowania z ul. Skłodowskiej-Curie.

Po przetargu okazało się, że koszt inwestycji (początkowo szacowany na 79 mln zł brutto) będzie niższy, niż przewidywano. Wyniesie 56 mln zł. Połowę pokryje dofinansowanie z ministerstwa infrastruktury. Pozostałą kwotę zarezerwowano w budżecie miasta. Wykonawcą robót jest Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie.

Dobudowa drugiej jezdni na tym odcinku DK 28 nie tylko upłynni ruch. Pozwoli też na lepsze skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi i przemysłowymi w tej części miasta. Powstaną drogi zbiorcze i nowe rozwiązania komunikacyjne.

Czytaj także

- Przed wjazdem na wiadukt, jadąc w kierunku Jasła, będzie zjazd w prawo. Podobnie w kierunku Sanoka - tłumaczy wiceprezydent Tomasz Soliński. - Za nowym wiaduktem będzie zjazd w prawo, by można było przedostać się do osiedla w Polance i dalej pod wiaduktami dojechać do terenów przemysłowych. Powstaną "miniślimaki" przypominające rozwiązania zastosowane przy przebudowie obwodnicy w rejonie osiedla Traugutta.

Wiceprezydent Tomasz Soliński dodaje, że dwie jezdnie na całej długości DK 28 w graniach miasta sprawią, że "zielona fala" będzie działać lepiej.


Zobacz też: Nowe odcinki dróg w Polsce. "Póki co przekazano do użytku 287,2 km. Do końca roku otwartych zostanie kolejnych 160,8 km"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Krosno powinno się starać o budowę obwodnicy poza granicami miasta oczywiście z prawdziwego zdarzenia o 2 pasach w każdym kierunku, byleby nie jakiś gniot jak w Sanoku. Wpuszczanie ruchu w miasto jest nienajlepszym pomysłem bo te wszystkie tranzytowe auta muszą stać i ruszać z pod świateł a to de facto w takich momentach powstaje najwięcej smrodu ze spalin, a natężenie ruchu zwrośnie zwłaszcza wraz z momentem ukonczenia inwestycji S19

s
sedzia dred

korki tam sa i beda a wypadki nagminne bo jazda na czerwonym to normalnosc szczegolnie ciezarowki wystarczy cholote drogowa utemperowac i po sprawie

G
Gość

Czemu nie budują od razu dwupasmowej drogi do Miejsca Piastowego. Całe korki będą teraz od strony wschodniej. Za komuny bez komputerów lepiej projektowali.

G
Gość

A prace archeologiczne były? Może niszczą jakąś karpacką Troję?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3