Nowe rozwiązanie polega na stosowaniu wyprzedzającej analizy ryzyka w ruchu towarowym.
- Czynności niezbędne z punktu widzenia kontroli celnej rozpoczynają się na stanowisku wagowym i wykorzystując dane systemów informatycznych, przebiegają równolegle z kontrolą paszportową. Wyniki analizy ryzyka zadecydują o tym, czy kierowca opuści przejście graniczne niezwłocznie po zakończeniu sprawdzenia przez straż graniczną, czy też samochód zostanie skierowany do kontroli celnej - informuje Izba Celna w Przemyślu.
Takiej kontroli poddawane są puste ciężarówki jadące z Ukrainy do Polski.
Już po tygodniu funkcjonariusze zauważyli, że na dziesięć ciężarówek połowa nie wymaga kontroli.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?