Uzbrojony Black Hawk z Mielca bliżej naszej armii

Oprac. si
Uzbrojony Black Hawk z Mielca.
Uzbrojony Black Hawk z Mielca. Fot. Krzysztof Łokaj
Udostępnij:
Pojawia się coraz więcej informacji, że armia nie kupi francuskich helikopterów Caracal a przetarg na śmigłowce MON rozpisze od nowa. -To stwarza realne szanse na wygraną Black Hawka – twierdzą w Mielcu.

Pojawia się coraz więcej informacji, że armia nie kupi francuskich helikopterów Caracal a przetarg na śmigłowce MON rozpisze od nowa. -To stwarza realne szanse na wygraną Black Hawka – twierdzą w Mielcu.

Niedawno Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu po raz pierwszy publicznie zademonstrowały mediom uzbrojonego Black Hawka, czyli Czarnego Jastrzębia. Wcześniej prezentowany był wojskowym na manewrach NATO o kryptonimie Anakonda. Ostatnio na światowych targach lotniczych w Farnborough pod Londynem. Wszędzie wzbudzał zachwyt generałów i fachowców od wojskowości.
Czarny Jastrząb dysponuje obecnie imponującym uzbrojeniem. Na podwieszanych po obu stronach maszyny specjalnych belkach można zamontować około 80 różnego rodzaju rakiet oraz pocisków kierowanych i niekierowanych. A także 6 karabinów maszynowych o różnym kalibrze, które są dysponują 16 lufami. Mają zasobniki po 1400 sztuk amunicji.

Tak wyposażony Black Hawk może skutecznie zwalczać czołgi potencjalnego przeciwnika, jego wozy pancerne, samochody i inne pojazdy, a także cele żywe. – To prawdziwa, ziejąca ogniem forteca - podkreślają fachowcy z PZL.
Po wygraniu wyborów przez PiS i zmianie ekipy rządowej, obecni szefowie MON zapowiadają unieważnienie przetargu śmigłowcowego i rozpisanie go na nowo, co otwiera szansę na wygraną Black Hawka. – Wierzę, że nasz śmigłowiec trafi na wyposażenie armii – powtarza Marian Kokoszka, lider „Solidarności” w lotniczej fabryce.

Teraz Mielec oferuje wojsku uzbrojoną maszynę również dlatego, że nowym właścicielem PZL został Lockheed Martin, czyli największy na świecie amerykański koncern zbrojeniowy więc łatwiej było skonfigurować uzbrojenie Black Hawka.

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł

Brawo Max ...specjalista jak obecni rządzący

t
tolo

Podkarpacie Pislamem stoi i też Antek kombinuje by elektorat trzymać mocno nie bacząc na koszty i ciut podstarzały model z mielca kombinuje zakupić. a do tego PO której nienawidzą pisowcy kupiła Carcale....i po co sie trudzic jak wiadomo o co chodzi.... o zadowolenie prezesa !!!

j
ja

Ludzie poczytajcie troszke zanim zaczniecie się wypowiadać, polecam fachowe artykuły napisane zrozumiale dla takich laików jak Wy.. Caracala nie wybrał Komorowski czy Gamoniak a WOJSKO, owszem to zmodernizowana konstrukcja starej Pumy, ale Jastrzab to tez odświeżane kotlety... i DUŻO mniej spełniający wymogi dla naszej armii.. Że niby Jastrząb ma bojowe doświadczenie? owszem..ale nie uzbrojona wersja..Caracal już walczy od kilku lat.... To dwa różne śmigła, o różnych zadaniach, obecna władza zrywa kontrakt nie z merytorycznych pobudek, a z zawiści i nacisku PZLowskiego lobby..

z
zgred-71

stara konstrukcja której zadania były całkiem inne dodatkowe uzbrojenie tylko osłabi parametry techniczne bo albo walczy na pierwszej linii albo jest śmigłowcem wsparcia i transportowym  to już lepiej było dozbroić sokoła też polski nie duży i zwrotny 

 

m
max

czerwony towarzyszu tępy durniu , von od Macierewicza

M
Max

Brawo Antoni  - naprawia bałagan dziadowskiego ministra obrony bredzisława komorowskiego. Szczytem ignorancji był kontrakt na caracale przygotowany przez ministra z po - ciemniaka z komorem. Za wybór słonca peru na prezydenta ue i za rekompensate wstrzymania sprzedaży mistrali Rosji przez Francję ci dwaj krętacze podpisali wybitnie niekorzystny kontrakt. Pod Trybunał z siemoniakiem i komorowskim.

m
mmmm

Jak tak czytam komentarze. To Uwazam ze jak ktos szuka smiglowca ktory sprawdzil sie na "poligonie wojennym" to powinien chyba dla nas bedzie najlepsza technologia z lat 50-tych i 60-tych.

 

Szukamy golf II ktory wiemy ze jbyl niezwadony ale chcialibysmy samochod zeby mial wszytskie bajery najnowszego samchodu i najlepiej zeby byl "niemiecki" hehehe

a
antonio
Co za głupi komentarz. Każdy wie że ekipa PO z Bronkiem K - "Bul" na czele ustawiła ten przetarg pod Francuzów, nawet specyfikacja techniczna zamówienia została dla nich napisana. Caracal nie ma żadnego doświadczenia w boju, żadnych punktów serwisowych na świecie i co najważniejsze będzie produkowany przez Francuzów we Francji bez offsetu. Tak właśnie trwonila pieniądze PO, kolejny przykład to Pendolino... Myśleli o sobie i swoich kieszeniach nie o rozwoju polskiej gospodarki i zapewnia pracy Polakom.
A
Anton Os...om

Macierewicz i cała jego kompania za to powinna stanąć przed sądem. Kupują śmigłowiec, który w pierwszej wersji był goły (bez uzbrojenia i prawdopodobnie paru innych systemów), a dopiero teraz został doposażony, a każdy nawet głupi wie (może poza wyborcami PiS-u), że uzbrojenie i reszta dodatkowo wywindowało cenę.

Przypominam też, że większościowym udziałowcem PZL Mielec jest AMERYKAŃSKI zakład, co oznacza ni mniej, ni więcej, że to NIE JEST POLSKI zakład, tylko MONTOWNIA pod jankeską egidą.

WZL nr 1 są w całości polskie i pozostałyby takimi, w przypadku wygranej Airbusa.

Cały przetarg to jedna wielka żenada i farsa, jedna maszyna na różne cele... Czekam na samolot będący jednocześnie pasażerskim i wojskowym...

Uważam, że powinno się sfinalizować Caracale (lecz w mniejszej ilości sztuk), na transportowce wybrać Agusty 101 (nie ten szrot zwany 149, który nawet nie ma jeszcze wszystkich wymaganych certyfikatów i też był goły).

Natomiast dla Mielca należy wybrać szturmowe Bell'e Vipery i wywalczyć prawo montażu w Mielcu (o czym niejednokrotnie Bell wspominał).

Vipery są lepsze od Tiger'ów, T-129 Atak, tylko minimalnie ustępują Apache'owi możliwościami, za to są tańsze w zakupie, eksploatacji, mają lepsze możliwości samoobrony przeciwko jednostkom lotniczym wroga (warto wspomnieć, że mogą przenosić pociski pow.-pow., które są w stanie nawet strącić zaawansowany technicznie samolot myśliwski).

Dodaj ogłoszenie