Ma on smuklejszą, doskonalszą stylistykę, wzmocnione zespoły napędowe (m.in. nowy silnik), ulepszone własności jezdne oraz szereg dodatkowych elementów wyposażenia. W porównaniu do poprzedniego modelu ma większą przestrzeń wewnętrzną, doskonalszą charakterystykę jezdną, wzmocnioną strukturę nadwozia o dodatkowych elementach bezpieczeństwa oraz najlepsze w swej klasie osiągi wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Projektanci nadwozia stworzyli dla nowej generacji voyagera smukłą i solidną sylwetkę, nadając jej kształt wyważonego klina. Końce obudowy tylnego zderzaka zostały podniesione celem wizualnego podwyższenia tyłu samochodu. Z kolei bok auta podkreśla pozioma linia, nadając mu wrażenie napięcia i wydłużenia. Do stylu nadwozia dopasowano klamki zewnętrzne. Z tyłu samochodu, centralną lampę stop przeniesiono na spojler klapy tylnej celem polepszenia widoczności. Lampy zespolone mają teraz czerwone soczewki w przezroczystej obudowie, co nadaje im wygląd "kryształowych". Przednia część nowego voyagera uzyskała masywniejszy i solidniejszy wygląd poprzez podniesienie linii pokrywy silnika.
Dla dużego i małego
Wystrój wnętrza nawiązuje do solidnej i masywnej linii nadwozia. Wyposażenie zawiera kilka rozwiązań nowatorskich. Jednym z nich jest napęd bocznych drzwi przesuwnych wewnętrznymi silnikami elektrycznymi uruchamianych z przedniej konsoli. Drzwi mają system wykrywania przeszkód w trakcie otwierania i zamykania. Kolejnym rozwiązaniem jest ruchoma konsola centralna, mocowana pomiędzy fotelami przednimi lub środkowymi.
Modyfikacje w zakresie ergonomii wnętrza miały na celu jego lepsze dopasowanie do potrzeb kierowców. Prowadnice przedniego fotela przedłużono celem powiększenia miejsca na nogi wysokiego wzrostem kierowcy. Z kolei regulacja położenia pedałów przyspieszenia i hamulca ułatwi życie kierowcom o niskim wzroście. Oparcia przednich foteli mają teraz z tyłu uchwyty pomocnicze oraz uchwyty na torby zakupowe oraz kieszenie na mapy i uchwyty na parasol w zależności od wersji wyposażenia.
Bezpieczna klapa i nie tylko
Nowy voyager spełnia istniejące amerykańskie i europejskie normy bezpieczeństwa, także te najnowsze: wytrzymałości na zderzenia czołowe oraz na uderzenia boczne i czołowe ukośne. Dodatkowe boczne poduszki powietrzne (chroniące głowę i klatkę piersiową) dla kierowcy i przedniego pasażera wyprzedzają obecnie obowiązujące normy. Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera są typu trzystopniowego, (napełniają się w zależności od siły zderzenia) i dzięki temu zmniejszają zagrożenie obrażeń w razie kolizji przy niskiej prędkości.
Dodatkowym elementem zwiększającym bezpieczeństwo jest blokada automatycznej skrzyni biegów. Po włączeniu zapłonu trzeba najpierw nacisnąć pedał hamulca, aby przesunąć selektor z pozycji PARK na inną. Zabezpiecza to auto przed przypadkowym ruszeniem z miejsca. Zastosowano również wstępne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, kasujące wszelkie luzy pasów w razie zderzenia oraz zwalniacze pochłaniające szczytową energię opóźnienia.
Bezpieczeństwu użytkowników auta służą skuteczniejsze hamulce, bardziej wytrzymała struktura nadwozia, energochłonne przednie podłokietniki oraz większe i dające więcej światła reflektory. Elektryczne drzwi boczne i klapa tylna wykrywają przeszkody np. dziecko na drodze swego ruchu i cofają się posłusznie. Tylna klapa ma brzęczyk sygnalizujący rozpoczęcie otwierania i zamykania oraz czujnik zapobiegający przycięciu palców.
Układ napędowy i osiągi
Około 60 proc. sprzedawanych w Europie voyagerów posiada silnik wysokoprężny. Istotną nowością w zakresie napędu nowego voyagera jest czterocylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany silnik diesowski o poj.2.5-litra z wtryskiem bezpośrednim w systemie common rail, konstrukcji DaimlerChrysler.
Silnik ten posiada własności i osiągi stawiające go w rzędzie najlepszych konstrukcji światowych. Ma moc maksymalną 140 KM i w porównaniu do poprzedniego silnika osiągi zwiększyły się o 12 proc., przy redukcji zużycia paliwa o 10 proc. Testowana prędkość maksymalna voyagera z tym silnikiem wynosi 185 km/h, a przyspieszanie do 100 km/h osiąga się w niecałe 12 sek. Dla sprostania zwiększonym osiągom silnika skonstruowano nową manualną, pięcioprzekładniową skrzynię biegów wraz z zespołem sprzęgła. Nowa skrzynia biegów, o "dłuższych" przełożeniach stosowana jest także wraz z silnikiem benzynowym o pojemności 2.4 litra. Voyager SE, wyposażony w nowy 2.5-litrowy silnik common rail ustanowił nowy rekord w zakresie ekonomii zużycia paliwa, przejeżdżając 1724 km na jednym zbiorniku paliwa bez dodatkowego tankowania. Takim autem zajedzie daleko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pogrzeb Jacka Zielińskiego wydarzeniem ostatnich lat. Koncerty jak na festiwalu
- Zborowska pokazała, co zrobił z nią poród. Nie zgadniecie, kogo za to wini [FOTO]
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat