Atuty gospodarcze, korzystna lokalizacja i system zachęt dla inwestorów, atrakcje turystyczne, spuścizna kulturowa i historyczna dla pasjonatów tych dziedzin, prozdrowotna wyjątkowość klimatyczna – władający małą ojczyzną samorząd może dysponować mnóstwem walorów, jednak by zamienić je na kapitał i sukces wizerunkowy i gospodarczy, musi umieć te walory wyeksponować. Między innymi takie zagadnienia będą przedmiotem prelekcji ekspertów specjalizujących się w marketingu miejsca oraz przedstawicieli urzędów i instytucji odpowiedzialnych za działania promocyjne.
Tezy prelegentów ilustrowane będą konkretnymi przykładami kampanii wizerunkowych miast i regionów. Bardzo istotnym elementem każdej kampanii promocyjnej jest umiejętne i skuteczne komunikowanie się z mediami, ale też aspekty prawne dotyczące brandingu.
Wśród prelegentów – praktyków znajdą się m. in. Krzysztof Kowalczyk, właściciel agencji marketingowo-szkoleniowej ACTIVE DAYS.pl, który podzieli się swoją wiedzą na temat promocji miasta poprzez storytelling, a także Wojciech Czyżewski, przewodniczącego zespołu ds. Fabryki Pełnej Życia – projektu promocyjnego realizowanego przez Dąbrowę Górniczą w oparciu o rewitalizację terenów zajmowanych przez zlikwidowaną fabrykę „Defum”. Pierwszego dnia kongresu wystąpi Robert Stępowski, redaktor naczelny portalu Marketing Miejsc, który przedstawi subiektywne zestawienie kampanii promocyjnych polskich miast i regionów minionego roku. O skuteczności promocji za pośrednictwem social mediów nikogo nie trzeba przekonywać, ale i ten nośnik informacji można wykorzystywać z mniejszym lub większym skutkiem. Po mistrzowsku wykorzystali je leśniczy Kazimierz Nóżka oraz Marcin Scelina, którzy promują bieszczadzkie Nadleśnictwo Baligród m.in. poprzez zdjęcia oraz filmy prezentujące florę i faunę tamtejszych terenów. Niektóre z nagrań ich autorstwa rozprzestrzeniły się viralowo na szeroką skalę w internecie. Warto podkreślić, że obecnie ich fanpage na Facebooku śledzi obecnie ponad 85 tys. osób.
Wciąż niedoceniana jest aktywność promocyjna influencerów. O tym, w jaki sposób mogą się oni przyczynić do promocji turystyki na przykładzie kampanii #visitpoland opowie Magdalena Żelazowska z Polskiej Organizacji Turystycznej. Nadal istotnym aspektem kampanii wizerunkowych miast i regionów są działania media relations. Krzysztof Łapiński z Agencji Timing, były rzecznik prasowy prezydenta RP, wyjaśni jak prowadzić komunikację z mediami w taki sposób, aby z perspektywy samorządu stała się ona elementem skutecznego dialogu.
To tylko nieliczne z palety propozycji tematycznych, jakie dla uczestników VIII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach przygotowali jego organizatorzy.
Kongres odbędzie się w Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie w dniach 25-26 października. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się przy pomocy formularza dostępnego na stronie: http://www.podkarpackie.org.pl/regulamin-kongresu/. Znajduje się tam również pełny program wydarzenia.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"