Stalowa konstrukcja kładki powstaje w kieleckim zakładzie firmy Skanska. Podzielono ją na dwanaście części, które po zmontowaniu zostaną pomalowane i przyjadą do Rzeszowa ciężarówkami.
Drewniany chodnik
- Konstrukcja jest stalowa, ale zostanie wykończona innymi materiałami. Np. okrągły chodnik wykonawca wyłoży specjalnie zaimpregnowanym drewnem. Windy zostaną obudowane szklanymi i aluminiowymi panelami. Dzięki temu kładka ma się prezentować efektownie - mówi Piotr Magdoń, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Stalowe elementy do Rzeszowa przyjadą pod koniec marca. Wcześniej, między 10 a 15 marca wykonawca zbuduje betonowe słupy podtrzymujące całą konstrukcję. Ta część prac rozpocznie się zaraz po zakończeniu trwających właśnie przekładek podziemnych sieci.
Więcej możliwości
Budowa kładki oznacza prawdziwą rewolucję na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Grunwaldzką. Przede wszystkim drogowcy zlikwidują tu przejście dla pieszych. Sygnalizacja świetlna najprawdopodobniej zostanie na swoim miejscu, ze względu na zmiany organizacji ruchu samochodowego.
- Aktualna koncepcja zakłada budowę nowego lewoskrętu, pozwalającego skręcić w ul. Grunwaldzką pojazdom jadącym od strony ronda Dmowskiego. Niewykluczone, że umożliwimy także przejazd prosto, od urzędu wojewódzkiego w stronę dworca PKS i odwrotnie - mówi dyrektor Magdoń.
Okrągła kładka będzie kosztować ponad 12 mln zł. Ma być gotowa najpóźniej w sierpniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?