MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na osiem cylindrów

jap
Pierwszy raz w przeszło sześćdziesięcioletniej historii swojego istnienia Volkswagen wprowadza na rynek samochód wyposażony w ośmiocylindrowy silnik. Zostanie on zastosowany do napędu passata W8.

Nowy passat jest jednocześnie zapowiedzią pojawienia się volkswagena phaetona - luksusowej limuzyny marki wolkswagen.
Warto przyglądnąć się jednostce napędowej passata W8, gdyż jest to konstrukcja całkowicie nowa. Silnik o pojemności 4 l dysponuje mocą mocą 275 KM przy 6000 obr/min. 32 - zaworowa jednostka napędowa łączy w dzięki swej charakterystyce spełnia jednocześnie wymagania stawiane dynamicznemu silnikowi sportowemu jak również komfortowej jednostce napędowej.
Inżynierowie Volkswagena ograniczyli elektronicznie maksymalną prędkość nowego modelu passata do 250 km/h. Limuzyna z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sek, a w wersji variant w 6,8 sekundy. Modele z automatyczną skrzynią biegów tiptronic potrzebują odpowiednio 7,8 i 8,1 sekundy.
Średnie zużycie paliwa przy zachowaniu najsurowszych europejskich norm emisji spalin, wynosi u limuzyny - zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów - 13,1 l na 100 km. Natomiast w wersji variant z powodu nieco innej aerodynamiki 13,2 l.
Silnik W8 zbudowany jest z dwóch modułów V4 ustawianych względem siebie pod kątem 72 o. Wewnętrzy kąt rozstawu cylindrów wynosi 15 stopni. Właśnie to podwójne V tworzy układ W cylindrów silnika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24