Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzeszowski ZUS odwiedziło w ub.r. 750 tys. osób. Większość zadowolona z obsługi

Oprac JL
Tylko w grudniu 2016 r. placówki rzeszowskiego Oddziału ZUS odwiedziło ogółem 54687 klientów.
Tylko w grudniu 2016 r. placówki rzeszowskiego Oddziału ZUS odwiedziło ogółem 54687 klientów. Archiwum
Według najnowszego badania PBS ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Wysoką ocenę zyskały fachowość oraz życzliwość pracowników Zakładu.

- Według najnowszej edycji przeprowadzonej przez PBS w ostatnim kwartale 2016 r. nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia klientów z obsługi w placówkach Zakładu - podkreśla Małgorzata Łyszczarz-Bukała, rzecznik regionalny ZUS województwa podkarpackiego.

Od lipca 2015 r. przeprowadzono trzy cykle badań satysfakcji klientów z obsługi w ZUS - każde na grupie 10 tys. klientów. W każdym badaniu uczestniczyło 3 tys. osób ubezpieczonych, 3 tys. osób pobierających świadczenia i 4 tys. przedsiębiorców.

Usatysfakcjonowanych z obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. doceniło warunki lokalowe w jakich są obsługiwani, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni.

W pytaniu, o zmianę w jakości obsługi w ZUS, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.

Okazało się też, że większość klientów kontaktuje się z Zakładem tradycyjnymi metodami - przychodzi do placówki (61,4 proc.) lub prowadzi korespondencję pocztową (73,6 proc.). 22 proc. przegląda materiały informacyjne ZUS, a ze strony internetowej ZUS korzysta 19,7 proc. badanych. Kontakt telefoniczny deklarowało 14,2 proc., a dostęp przez wymagającą logowania na swoje konto Platformę Usług Elektronicznych (PUE) - 9,4 proc.
Podobnie jak w poprzednim badaniu najbardziej pozytywnie o zmianach w ZUS wypowiadają się przedsiębiorcy. Ponad połowa z nich (53 proc.) uznała, że jakość obsługi klienta znacznie się poprawiła. Wśród świadczeniobiorców pozytywne oceny badanych wzrosły do 45 proc., a opinia ubezpieczonych nie zmieniła się od poprzedniego sondażu. Wysoka jest ocena obsługi w placówkach, na Salach Obsługi Klienta, pozytywnie mówi o niej 83 proc. badanych.

W ocenie badanych najniższe noty placówki zbierają za brak miejsc parkingowych - jedynie 25 ocen dobrych wśród badanych przez PBS, przy 90 proc. takich ocen za warunki lokalowe. 78 proc. badanych mówi dobrze i bardzo dobrze o materiałach informacyjnych ZUS, a 69 proc. o kontakcie z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.

Zobaczmy ilu klientów obsługuje Oddział ZUS w Rzeszowie?
Jak poinformowała nas Małgorzata Łyszczarz-Bukała, na przestrzeni całego 2016 roku, czyli od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku, Oddział ZUS w Rzeszowie odwiedziło łącznie 745 373 klientów. W samym Rzeszowie – 209149, a w Inspektoratach w: Leżajsku – 56548, Mielcu – 91905, Stalowej Woli – 84608, Tarnobrzegu – 70519, Jarosławiu – 64211, Przemyślu – 72221, Przeworsku – 58398 i Biuro Terenowe w Lubaczowie – 37814.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24