Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wisłokostrada bliżej budowy. Cztery pasy między mostami

Bartosz Gubernat
Nowa droga zaczyna się na skrzyżowaniu alei Rejtana z ulicą Lwowską.
Nowa droga zaczyna się na skrzyżowaniu alei Rejtana z ulicą Lwowską. Archiwum
W tym miesiącu miasto zleci opracowanie projektu budowy przedłużenia al. Rejtana w Rzeszowie.

Inwestycja ma być częścią kolejnego etapu przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. W ubiegłym roku miasto oddało tu do użytku pierwszy odcinek drogi. Na razie prowadzi do miejsca, w którym w przyszłym roku ma być budowane targowisko dla kupców handlujących w tej chwili przy ulicy Dołowej. Póki co, droga ma jedną jezdnię i 700 metrów długości.

W drugim etapie ma zyskać drugą. Dwie jezdnie i cztery pasy ruchu mają doprowadzić kierowców aż do ul. Ciepłowniczej, w rejon Wisłoka.

- Jeszcze we wrześniu chcemy zlecić opracowanie projektu tej inwestycji. Oferty od wykonawców zainteresowanych tym zadaniem są bardzo zróżnicowane, wahają się od 1,5 do 4,9 mln zł. Projekt obejmie zarówno budowę drogi, jak i zabezpieczenia osuwiska, które występuje na trasie przebiegu przyszłej drogi - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Z drugiej strony, dodatkowa jezdnia jest planowana także wzdłuż ul. Gen. Maczka. W ten sposób miasto chce zbudować szeroką trasę, między aleją Sikorskiego, a ulicami Lubelską, Warszawską i Krakowską. Problem w tym, że most Załęski między ulicami Ciepłowniczą i gen. Maczka ma tylko jedną jezdnię i bez przebudowy powstanie tu wąskie gardło. Drogowcy chcą tego uniknąć, dlatego do planów budowy łącznika chcą dorzucić także rozbudowę mostu. Ma on mieć dwie jezdnie, łącznie cztery pasy ruchu. Do tego chodniki i ścieżkę rowerową.

Koszt prac szacowany jest na około 110 mln zł, ale urzędnicy liczą, że 85 procent tej kwoty uda się pozyskać z Unii Europejskiej. Budowa powinna się rozpocząć w 2018 roku i potrwać maksymalnie dwa lata. Kolejnym etapem tego przedsięwzięcia ma być poszerzenie ul. Gen. Maczka o dodatkową jezdnię, dzięki czemu dwupasmówka doprowadzi do skrzyżowania z al. Wyzwolenia i ul. Lubelską, które dostały już dodatkowe pasy ruchu.

Do 2020 roku miasto zamierza wybudować z kolei drogę od ronda przy moście im. Tadeusza Mazowieckiego do ul. Warszawskiej. Koszt inwestycji szacuje się na około 40-50 mln zł.

- Zbudujemy tu ok. 1,5 km dwupasmowej drogi. Na całej długości będą dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Powstaną tu także ścieżki rowerowe - wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Trasa pobiegnie w miejscu jednopasmowej obecnie ulicy Gromskiego na osiedlu Staromieście Ogrody. W ostatnim etapie zostanie przedłużona o jeszcze jeden odcinek, od ul. Warszawskiej do Krakowskiej. Ta część inwestycji zakłada m.in. budowę wiaduktu nad drogą krajową w kierunku Warszawy i linią kolejową Rzeszów-Ocice. Dzięki temu ruch w ciągu ul. Warszawskiej ma się odbywać bezkolizyjnie, a sieć dwupasmowych ulic będzie się rozciągać od al. Sikorskiego, po drogi wylotowe na Lublin, Warszawę, Kraków i Krosno. Władze Rzeszowa liczą, że te inwestycje także uda się dofinansować pieniędzmi z Unii Europejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24